Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Ferratum lån godkänt men inga pengar utbetalda – vad säger ARN?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Atexsor" data-source="post: 474164" data-attributes="member: 4649"><p>Halloj! Har ett rätt så intressant ärende jag ska ta upp. Dela gärna med er av vad ni tror arn kommer besluta och eller om jag är helt ute och cyklar</p><p></p><p></p><p>Den 16 juni detta år sökte jag ett lån på 30 000 kr hos <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2" target="_blank">Ferratum</a> som jag fick godkänt. Kopplade mitt lön konto och valde det konto det skulle betalas ut till. Fick avtalet för lånet och skrev under det med bank id. </p><p></p><p>5 sekunder efter jag signerade avtalet fick jag upp att lånet är nekat. Trots att det framgått att det är godkänt. </p><p></p><p>Jag kontaktar då deras kundtjänst och frågar vad som hänt. De svarar att det är något tekniskt strul. De ska felsöka men menar säger att ansökan är godkänd i kredit kontroll och avtalet är signerat. Har även en kopia på det signerade avtalet där det framgår att det är signerat med bank id. Detta fick jag av kundtjänst. </p><p></p><p>Dagen efter får jag som svar att lånet inte är godkänt utan någon egentlig förklaring. Senare under dagen hör Ferratum av sig igen och säger att de identifierat problemet och säger att det nekades Automatiskt för att mitt bank id var för nytt. Vid detta tillfälle var mitt bank id 8 dagar gammalt då jag precis skaffat en ny telefon. </p><p>Jag hade kvar min gamla telefon med mitt gamla bank id som är över 3 år gammalt. Jag säger att jag kan signera med detta men får som svar att det inte går och att jag nu måste vänta i 30 dagar innan jag kan söka igen. Dock så via telefon med inspelat samtal så pratade jag med en kundtjänst ansvarig på Ferratum. Där jag fick informationen att lånet är godkänt men att man måste vänta i 30 dagar. Så nästa gång jag söker tas det ingen ny kredit upplysning utan det blir automatiskt godkänt då det redan fanns ett giltigt kredit avtal. </p><p></p><p>Sagt och gjort så söker jag igen efter 30 dagar. men då har tink problem med SEB som gör att en ansökan inte kan göras då man ej kunde koppla upp löne kontot. </p><p></p><p>Kundtjänsten fortsatt lovade mig att detta skulle bli automatiskt godkänt. De använde ord som "garanterat" "Du är redan godkänd" "Du kommer få dina 30 000 utbetalda när du söker igen" "Avtalet är upprättat" </p><p></p><p>När tink löste sig så sökte jag igen och innan jag sökte frågade jag kundtjänst om jag skulle söka samma summa etc. De förklarade hur jag skulle söka och jag gjorde precis som de sa. Nekat direkt. </p><p></p><p>Jag kontaktade dem igen och fick som svar att jag ej gick igenom deras kreditkontroll. Du är välkommen att söka igen efter 30 dagar. </p><p></p><p>Jag lämnade ett formellt klagomål till Ferratum där jag fick svar att de inte kunde gå in på detta mer pågrund av bankens policy etc etc. En massa trams och besvarade inget i mitt klagomål. </p><p></p><p>Allt de sagt innan valde de att inte svara på. </p><p>Jag valde då att lämna in ett ärende hos ARN. Detta gjordes cirka 27 juli. </p><p></p><p>Jag lämnade in alla bevis jag hade och gav min historia. Ferratum fick en tidsfrist att svara på men gjorde inte det. Arn skickade ut en påminnelse och även jag själv påminde dem. </p><p></p><p>Tillslut svarade de arn och svaret jag ungefär samma som deras klagomål svar till mig. Inget beslut har tagits än utan väntar på att ARN ska ge en rekommendation i detta ärende. </p><p></p><p></p><p></p><p>Jag menar på att de har vilselett med felaktig information och löften till mig som kund. </p><p></p><p>Vad tror ni om detta? Är jag helt ute och cyklar? Eller har Ferratum brustit? </p><p></p><p>Ursäkta den långa texten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Atexsor, post: 474164, member: 4649"] Halloj! Har ett rätt så intressant ärende jag ska ta upp. Dela gärna med er av vad ni tror arn kommer besluta och eller om jag är helt ute och cyklar Den 16 juni detta år sökte jag ett lån på 30 000 kr hos [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2"]Ferratum[/URL] som jag fick godkänt. Kopplade mitt lön konto och valde det konto det skulle betalas ut till. Fick avtalet för lånet och skrev under det med bank id. 5 sekunder efter jag signerade avtalet fick jag upp att lånet är nekat. Trots att det framgått att det är godkänt. Jag kontaktar då deras kundtjänst och frågar vad som hänt. De svarar att det är något tekniskt strul. De ska felsöka men menar säger att ansökan är godkänd i kredit kontroll och avtalet är signerat. Har även en kopia på det signerade avtalet där det framgår att det är signerat med bank id. Detta fick jag av kundtjänst. Dagen efter får jag som svar att lånet inte är godkänt utan någon egentlig förklaring. Senare under dagen hör Ferratum av sig igen och säger att de identifierat problemet och säger att det nekades Automatiskt för att mitt bank id var för nytt. Vid detta tillfälle var mitt bank id 8 dagar gammalt då jag precis skaffat en ny telefon. Jag hade kvar min gamla telefon med mitt gamla bank id som är över 3 år gammalt. Jag säger att jag kan signera med detta men får som svar att det inte går och att jag nu måste vänta i 30 dagar innan jag kan söka igen. Dock så via telefon med inspelat samtal så pratade jag med en kundtjänst ansvarig på Ferratum. Där jag fick informationen att lånet är godkänt men att man måste vänta i 30 dagar. Så nästa gång jag söker tas det ingen ny kredit upplysning utan det blir automatiskt godkänt då det redan fanns ett giltigt kredit avtal. Sagt och gjort så söker jag igen efter 30 dagar. men då har tink problem med SEB som gör att en ansökan inte kan göras då man ej kunde koppla upp löne kontot. Kundtjänsten fortsatt lovade mig att detta skulle bli automatiskt godkänt. De använde ord som "garanterat" "Du är redan godkänd" "Du kommer få dina 30 000 utbetalda när du söker igen" "Avtalet är upprättat" När tink löste sig så sökte jag igen och innan jag sökte frågade jag kundtjänst om jag skulle söka samma summa etc. De förklarade hur jag skulle söka och jag gjorde precis som de sa. Nekat direkt. Jag kontaktade dem igen och fick som svar att jag ej gick igenom deras kreditkontroll. Du är välkommen att söka igen efter 30 dagar. Jag lämnade ett formellt klagomål till Ferratum där jag fick svar att de inte kunde gå in på detta mer pågrund av bankens policy etc etc. En massa trams och besvarade inget i mitt klagomål. Allt de sagt innan valde de att inte svara på. Jag valde då att lämna in ett ärende hos ARN. Detta gjordes cirka 27 juli. Jag lämnade in alla bevis jag hade och gav min historia. Ferratum fick en tidsfrist att svara på men gjorde inte det. Arn skickade ut en påminnelse och även jag själv påminde dem. Tillslut svarade de arn och svaret jag ungefär samma som deras klagomål svar till mig. Inget beslut har tagits än utan väntar på att ARN ska ge en rekommendation i detta ärende. Jag menar på att de har vilselett med felaktig information och löften till mig som kund. Vad tror ni om detta? Är jag helt ute och cyklar? Eller har Ferratum brustit? Ursäkta den långa texten. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Ferratum lån godkänt men inga pengar utbetalda – vad säger ARN?
Topp