Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum efter Inkasso

Jag har betalat tillbaka min skuld till Ferratum via Svea Inkasso. Däremot så har de tekniska problem med att återställa mitt konto så jag inte har något skuldsaldo där. De kan se att allt är betalat, men de kan inte ta bort lånet så det är avslutat. De kommer fortsätta ligga aktivit och öppet. Därmed går det inte heller att ansöka om nytt lån.

Vad är detta för bullshit?

Jag blev spärrad i 2 år efter inkasso

Låter ju som skitsnack och en bortförklaring som flera bolag kör med.

Dom vill inte säga att dom inte vill ha dig som kund närmaste tiden.

har tagit ett sms lån där förra året som jag håller på betala tillbaks .

Pratade med Ferrtum igår om ett nytt lån då fick jag prata med deras ekonomi avdelning och de sa du kan betala rest skulden som är kvar på 1300kr och vi avslutar ärendet . Och du får söka på nytt .

har tagit ett sms lån där förra året som jag håller på betala tillbaks .

Pratade med Ferrtum igår om ett nytt lån då fick jag prata med deras ekonomi avdelning och de sa du kan betala rest skulden som är kvar på 1300kr och vi avslutar ärendet . Och du får söka på nytt .

är då verkligen "får söka på nytt" samma som "du får låna igen"?

Tolkar det här svaret som JA

Det nuvarande ärendet måste bli återbetalt innan vi kan bevilja en ny ansökan tyvärr.

Med vänliga hälsningar,

Karin

Kundtjänst

Telefon 020-12 30 30

kundtjanst@ferratumbank.se

Så sa de till mig också tills jag ansökte, då sa dem att de såg att jag var spärrad å de är tydligen inget de skam se föränn man sökt igen...

är det likadant med vivus för där fick jag också samma svar .

Kan de vara ute efter skulden för att betala snabbare

Ska bli intressant och se om du får låna igen. Efter jag återbetalt så sa de att man automatiskt hamna på spärrlista efter att fått samma svar som du innan.
Och lika bra det, ett mindre företag mindre att bekymra sig om

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp