Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fel inkomst skuldsanering

Hejsan

Vid ansökan angav jag min inkomst plus tillägg osv ganska exakt på kronan. Vid inledandesamtalet och i förslaget om skuldsanering är det den inkomsten det räknas på

Visar sig att vi under året fått löneökning på ca 1000kr (alltså mellan ansökan och inledande)

Hur fasen gör jag nu? Kontaktar handläggaren? Hon kommer ju tro att jag är dum i huvudet som missat detta. Min snittlön har däremot legat på den angivna lönen, pga sjukfrånvaro etc

Är i skedet där jag fått förslag och inväntar slutgiltigt besked

Hejsan

Vid ansökan angav jag min inkomst plus tillägg osv ganska exakt på kronan. Vid inledandesamtalet och i förslaget om skuldsanering är det den inkomsten det räknas på

Visar sig att vi under året fått löneökning på ca 1000kr (alltså mellan ansökan och inledande)

Hur fasen gör jag nu? Kontaktar handläggaren? Hon kommer ju tro att jag är dum i huvudet som missat detta. Min snittlön har däremot legat på den angivna lönen, pga sjukfrånvaro etc

Är i skedet där jag fått förslag och inväntar slutgiltigt besked
Bara kör på ska vara lungt. Min lön ökades lite under tiden där med. Är snitt lönen rätt så blir det inga problem ändå. Sen får du ännu mer inkomst så får du ompröva sen

Tack för svar!
Någon fler som hamnade i samma sits?

Tack för svar!
Någon fler som hamnade i samma sits?
Du kan ju alltid kontakta handläggaren via mail eller telefon och meddela. Större risk för problem om du inte är öppen med dina förutsättningar under inledande.

Du kan ju alltid kontakta handläggaren via mail eller telefon och meddela. Större risk för problem om du inte är öppen med dina förutsättningar under inledande.
Jo, det är ju min spontana tanke och vilja också. Problemet är ju att jag redan bekräftat att lönen är en viss summa två samtal irad, och så komma nu lixom.

Kanske invänta beslut och göra omprövning strax efteråt?

Jag skulle meddela KFM:s handläggare. Snitt på lön = byggs inte på ens sjukfrånvaro så till vida du inte är sjukskriven.

Är din lön 35 000 kr/mån så är det ju det man räknar på ... inte på 34 000 kr/mån (som i sin tur blir ca 730 kr mer i månaden efter skatt räknat på vanlig skattetabell i mellansvensk stad i södra Sverige och utan avgift till svenska kyrkan eller annat samfund).

Och betydligt smidigare att ta sken nu än att dribbla med omprövning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp