Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Fallit dit igen (spel)…
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cranved" data-source="post: 272021" data-attributes="member: 4917"><p>Jag tror vi har haft kontakt via PM förr.</p><p></p><p>Det viktiga är att du inte gör det här ensam, försök ha någon nära dig som du litar på som kan hjälpa dig i hela processen så du inte förlorar bort pengarna men viktigast av allt inte drabbar måendet och det fina du byggt upp under alla månader. Du är inte värdelös som du beskriver dig själv även om jag har förståelse att det är enkelt att känna så i stunden. Alla månader du gått framåt är inte till spillo, det är ett bevis på att du kan om du verkligen bestämmer dig för det. Certifikat på att du kan hålla dig borta från spel, och inte bara det men även må jättebra genom att hålla dig borta från spel då du beskriver månaderna som underbara.</p><p></p><p>Försök påminna dig själv om hur bra du mådde under din tid du inte spelade, som tidigare skrivet försök att inte vara ensam i denna process någon som kan hålla dig lite ansvarig men ändå som stöttar dig på vägen.</p><p></p><p>Du nämner du inte har någon att prata med eftersom ingen har någon aning om ditt beroende, även fast jag förstår att du skriver det så tror jag att du möjligtvis har någon åtminstone som hade kunnat ta denna roll och för någon som du hade kunnat berätta detta, idag är spelmissbruk ett välkänt problem och inte lika stigmatiserat på samma sätt som innan, ungefär 66.000 är spelpausade, tänk då hur många som inte alls är spelpausade, spelmissbruk är ett stort problem och innan du ens berättar för någon om ditt spelmissbruk har den personen förmodligen hört eller läst en och annan historia om detta så det blir ingen chock direkt.</p><p></p><p>Finn en avsky mot spelbolagen, och finn en vilja att ta ut alla pengar, gå ut som vinnare för en gångs skull och inte hamna i den jobbiga, tidskrävande och äckliga spelmissbruket, förstår att det är jobbigt att bråka/kämpa emot mot sig själv, i och med att man har en dubbel-personlighet när man har ett spelmissbruk, din spelmissbrukare personlighet vill givetvis spela, känna kickarna, men den har inget intresse i att göra rationella och kloka beslut, den vill bara få dopaminer och kickar utav att spela med en falsk fasad om att en dag vinna ett så stort belopp så att man aldrig behöver återgå till spel igen, vi alla vet hur den historian och vägen att gå slutar, tyvärr är det din fina sida, och din fina personlighet alltså den riktiga du som får ta smällarna i form av ångest, dåligt mående och så vidare.</p><p></p><p>Jag hoppas att du får stöd antingen i verkligheten eller online som håller dig stark nog att undvika spela på utländska spelbolag då jag vet spelpaus inte skyddar mot sånt.</p><p></p><p>Du sitter i en jobbig sits då du behöver ta ut pengar och bolaget vill givetvis vinna över dig i form av att ha makt över dig (Då dom förstår sannolikt att du har ett spelmissbruk) Tänk hur stolt du hade känt dig om du lyckas ta dig loss denna situation och ändå fortsätter, då spelar det ingen roll att du föll tillbaks, det du gjort (Dom månaderna du var spelfri är inget som är raderat bara för du föll tillbaks) Det är erfarenhet du aldrig kommer glömma. Att du föll tillbaks det är nog en del av processen att bli spelfri, åtminstone betrakta det som det, står du emot denna lockelse att spela kan du sedan fortsätta din väg mot spelfrihet och tänk vad stark du hade känt dig efter detta, så se aldrig ner på att du föll tillbaks och använd aldrig ordet värdelös mot dig igen.</p><p></p><p>Det du säger till dig själv, är sant för dig. Du är inte värdelös säg istället att du är mänsklig, du har visat att du kan vara utan spel, du har idag möjligheten att bevisa att du kan bli spelfri påriktigt står du emot denna tuffa situation är du bättre idag/nu än vad du var dessa månader du var spelfri.</p><p></p><p>Jag skickar iväg en PM även.</p><p></p><p>Mycket fina råd här i forumet, alltid fint att se.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cranved, post: 272021, member: 4917"] Jag tror vi har haft kontakt via PM förr. Det viktiga är att du inte gör det här ensam, försök ha någon nära dig som du litar på som kan hjälpa dig i hela processen så du inte förlorar bort pengarna men viktigast av allt inte drabbar måendet och det fina du byggt upp under alla månader. Du är inte värdelös som du beskriver dig själv även om jag har förståelse att det är enkelt att känna så i stunden. Alla månader du gått framåt är inte till spillo, det är ett bevis på att du kan om du verkligen bestämmer dig för det. Certifikat på att du kan hålla dig borta från spel, och inte bara det men även må jättebra genom att hålla dig borta från spel då du beskriver månaderna som underbara. Försök påminna dig själv om hur bra du mådde under din tid du inte spelade, som tidigare skrivet försök att inte vara ensam i denna process någon som kan hålla dig lite ansvarig men ändå som stöttar dig på vägen. Du nämner du inte har någon att prata med eftersom ingen har någon aning om ditt beroende, även fast jag förstår att du skriver det så tror jag att du möjligtvis har någon åtminstone som hade kunnat ta denna roll och för någon som du hade kunnat berätta detta, idag är spelmissbruk ett välkänt problem och inte lika stigmatiserat på samma sätt som innan, ungefär 66.000 är spelpausade, tänk då hur många som inte alls är spelpausade, spelmissbruk är ett stort problem och innan du ens berättar för någon om ditt spelmissbruk har den personen förmodligen hört eller läst en och annan historia om detta så det blir ingen chock direkt. Finn en avsky mot spelbolagen, och finn en vilja att ta ut alla pengar, gå ut som vinnare för en gångs skull och inte hamna i den jobbiga, tidskrävande och äckliga spelmissbruket, förstår att det är jobbigt att bråka/kämpa emot mot sig själv, i och med att man har en dubbel-personlighet när man har ett spelmissbruk, din spelmissbrukare personlighet vill givetvis spela, känna kickarna, men den har inget intresse i att göra rationella och kloka beslut, den vill bara få dopaminer och kickar utav att spela med en falsk fasad om att en dag vinna ett så stort belopp så att man aldrig behöver återgå till spel igen, vi alla vet hur den historian och vägen att gå slutar, tyvärr är det din fina sida, och din fina personlighet alltså den riktiga du som får ta smällarna i form av ångest, dåligt mående och så vidare. Jag hoppas att du får stöd antingen i verkligheten eller online som håller dig stark nog att undvika spela på utländska spelbolag då jag vet spelpaus inte skyddar mot sånt. Du sitter i en jobbig sits då du behöver ta ut pengar och bolaget vill givetvis vinna över dig i form av att ha makt över dig (Då dom förstår sannolikt att du har ett spelmissbruk) Tänk hur stolt du hade känt dig om du lyckas ta dig loss denna situation och ändå fortsätter, då spelar det ingen roll att du föll tillbaks, det du gjort (Dom månaderna du var spelfri är inget som är raderat bara för du föll tillbaks) Det är erfarenhet du aldrig kommer glömma. Att du föll tillbaks det är nog en del av processen att bli spelfri, åtminstone betrakta det som det, står du emot denna lockelse att spela kan du sedan fortsätta din väg mot spelfrihet och tänk vad stark du hade känt dig efter detta, så se aldrig ner på att du föll tillbaks och använd aldrig ordet värdelös mot dig igen. Det du säger till dig själv, är sant för dig. Du är inte värdelös säg istället att du är mänsklig, du har visat att du kan vara utan spel, du har idag möjligheten att bevisa att du kan bli spelfri påriktigt står du emot denna tuffa situation är du bättre idag/nu än vad du var dessa månader du var spelfri. Jag skickar iväg en PM även. Mycket fina råd här i forumet, alltid fint att se. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Fallit dit igen (spel)…
Topp