Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo värdelös fakturering

Haft mitt lån hos fairlo i två år och flyttade nästan direkt när jag tog lånet så bad dom ändra adress ett antal gånger utan att dom lyckades.
Flyttar en gång till ett år senare och fortsätter tjata på dom att ändra min adress ett dussin gånger och dom har alla möjliga ursäkter för att dom inte lyckas.
Nu har alltså hon som bor i mitt förr förra boende fått all post från dom i två års tid trots att jag sagt till dom att ändra adress över 20 ggr. Är det straffbart att göra så här? Hon som bor på min förr förra adress känner sig trakasserad men jag har försökt förklara att det är fairlo som inte klarar av sitt jobb.

Hejsan Kanki, funderade på en lösning men det kanske inte passar dig. Jag har ett lån hos Fairlo som är litet, 5000 från start, ca 4000 kvar. Det dras 250 kr med autogiro per månad så jag slipper fakturering. Beloppet känns ändå så litet. Akta påminnelseavgiften bara för den kommer dagen efter om inte täckning finns.
Det borde ju fungera att ändra adress dock. Det roligaste vore om du fortsätter få fakturor hemskickat till tjejen som bor där nu fast du tecknat autogiro. :( Jag vet inte om det är straffbart, företag kan ju alltid skylla på någon glitch i systemet.

Hejsan Kanki, funderade på en lösning men det kanske inte passar dig. Jag har ett lån hos Fairlo som är litet, 5000 från start, ca 4000 kvar. Det dras 250 kr med autogiro per månad så jag slipper fakturering. Beloppet känns ändå så litet. Akta påminnelseavgiften bara för den kommer dagen efter om inte täckning finns.
Det borde ju fungera att ändra adress dock. Det roligaste vore om du fortsätter få fakturor hemskickat till tjejen som bor där nu fast du tecknat autogiro. :( Jag vet inte om det är straffbart, företag kan ju alltid skylla på någon glitch i systemet.

Hejsan! Kommer försöka betala in hela lånet den här månaden så jag förhoppningsvis slipper få mer post till min förr förra adress.
Hon som bor där är minst sagt irriterad!
Orkar inte ens kontakta dom längre då jag redan fått alla olika svar dom har.

Fått höra massa olika ursäkter varför det blivit så här och varje gång har dom avslutat med att dom beklagar och att adressen nu är ändrad! Tror dom har något fel i deras system så det inte går att ändra adressen på låntagare, eller så har jag haft otur och pratat med någon som gör fel varje gång.

Trodde det var autogiro automatiskt när man fick lånet? Så var det för mig och har aldrig fått post från Fairlo

Nu har alltså hon som bor i mitt förr förra boende fått all post från dom i två års tid trots att jag sagt till dom att ändra adress över 20 ggr. Är det straffbart att göra så här? Hon som bor på min förr förra adress känner sig trakasserad men jag har försökt förklara att det är fairlo som inte klarar av sitt jobb.

Varför slänger hon inte bara posten? Att få 24 oönskade brev på två år känns inte som att det kan vara en så stor börda. Jag får saker med posten i stort sett varje dag som jag kastar olästa, och även om det inte är några brev till andra människor bland dessa så är det väl inte jobbigare att kasta ett sådant än att slänga ett erbjudande om att besikta bilen eller medlemstidningen från Ica. Hon verkar inte riktigt frisk som mår så dåligt över detta.

Varför har du inte autogiro förresten? När jag hade lån hos Fairlo så fick jag aldrig någon post.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp