Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förvaring av saker på arbetsplatsen + göra privata grejer

Behöver få lite kommentarer på:

1. Vad anser du om att förvara privata saker som t.ex. däck eller bilar på arbetsplatsen?

2. Vad anser du om att använda arbetsplatsens verkstad, tvätthall osv. för privata jobb (t.ex. svetsjobb, lackjobb, tvätt osv.)

Jag förstår det uppenbara som man kan kännna om detta: en bra förmån att utanför arbetstid kunna använda företagets lokaler och resurser. Men vad händer om något gåt sönder eller man skadar sig själv? Jag står med ett dilenma kring detta och behöver lite olika åsikter från er! Hur har detta hanetarats på era arbetsplatser?

Beror ju lite på vad du jobbar med kan jag tycka.

Är det en ICA-butik eller en bilverkstad :D

Tycker inte det är några problem om man jobbat ett tag. Om jag var mekaniker och behövde byta till sommardäck eller vill byta avgassystem och behöver svetsa i privat bil så hade jag bara lånat jobbets verkstad jag jobbar för en kväll. Förutsatt jag inte har garage med alla verktyg hemma

Verkstaden jag använder har det där reglerat för att undvika för mycket spring och möjliga svartjobb. Verkstaden är öppen en kväll i veckan tror jag det är, fram till 20 21 eller så där personalen får meka med sina egna fordon, med arbetsgivarens verktyg.

Hos oss är det iaf fritt att mecka me bilen i företagets lokaler.

1. Finns utrymme & det är ok med arbetsgivaren så ser jag inga problem med det, hade dock inte räknat med någon form av ersättning vid eventuell stöld.

2. Tycker även här att det är ok så länge man har arbetsgivarens medgivande.
Men det får ju vara inom rimliga gränser, om man mer eller mindre bosätter sig där så kanske man bör fundera över att skaffa något eget tillhåll :facejoy:

Hos oss är det inga problem alls att typ byta däck, tvätta av bilen osv privat.

Jobbar inom fordonsverkstad. För "oss" är de inge problem. Beroende på vem de är.
Tex jag får meka, tvätta bilen, förvara grejer hur mycket jag vill för jag sköter mig.
Har en kollega, han satt o drack öl medans han meka bil o bjöd in massa polare . Han får inte meka privat idag. En annan kollega brukade meka med " egna bilar" på jobbet , när det va nya bilar varenda helg, flera stycken vissa helger så reagera huvudkontoret o insåg han meka svart. Han får inte heller va på jobbet privat.

Tex på mitt jobb är de " fritt fram" för oss som sköter oss. Vi får ta avfettning, schampo osv för tvätta våra egna bilar .. går ett verktyg sönder står jobbet för det. Men de är strängt förbjudet att låna med saker hem, oavsett om de är från allmäna verktygen eller om de är från " eget" verktygskåp. Anser detta är helt ok regler. Som alla får ta del av när man kvitterar ut en nyckel .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp