Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar samt tips & idéer på billån

Hejsan!
Skulle vilja höra vad ni tror är bäst.
Har idag ett privatlån på min bil på ca 40000kr. Den bil jag kikat på ligger på ca 320000kr. Skulle vilja ta ett lån för att kunna betala av privatlånet på min nuvarande bil för att kunna behålla den samt köpa den nya.
Mina förutsättningar är som följande:
Fast anställd
årsinkomst ca 450000kr
Uc score 0.5
2st Krediter20000/30000 utnyttjat samt 10000kr kvar på en avbetalning
Är det bättre att ta ett blancolån på 400000kr för att köpa bilen och lösa privatlånet inkl krediterna?

Jag tror inte att du får ett blancolån på 400 000 med den inkomsten, i alla fall inte till någon vettig ränta. Varför inte satsa på ett billån i stället? Det bör inte vara några som helst problem, även om du behöver ett mindre blancolån till kontantinsatsen.

Jag tror inte att du får ett blancolån på 400 000 med den inkomsten, i alla fall inte till någon vettig ränta. Varför inte satsa på ett billån i stället? Det bör inte vara några som helst problem, även om du behöver ett mindre blancolån till kontantinsatsen.

Vill mest bara göra så för att kunna lösa mitt privatlån på 45000 på nuvarande bil. Men om det går att ta ett blanco till handpenningen och till privatlånet så är det också ett bra alternativ.

Vill mest bara göra så för att kunna lösa mitt privatlån på 45000 på nuvarande bil. Men om det går att ta ett blanco till handpenningen och till privatlånet så är det också ett bra alternativ.

Räntan brukar vara ganska behaglig på billån, typ 3-4 % om det inte är någon kampanj som gör det ännu billigare. Volvo har väl 0,95 % första året nu t.ex. Förutom då att billån är lätta att få beviljade.

Jag har precis noterat en som saknar skulder hos kfm nu. Skuldsaldohistorik bör ha funnits fram till för någon eller ett par månader sedan, ett skuldsaldo på 6-700000. 1-2 anmärkningar på utmätningsförsök, men troligen inga utslag.
Har för någon vecka sedan fått en bil i prisklass 250-350 på avbetalning..

Hej alla! Vet ni vad Riddermark finans/Riddermark bil AB tar för kreditupplysning? Någon annan i landet ni kan rekommendera vid köp av begagnad bil på avbetalning för ca 100 k - 130 k och som inte tar UC?

Hej alla! Vet ni vad Riddermark finans/Riddermark bil AB tar för kreditupplysning? Någon annan i landet ni kan rekommendera vid köp av begagnad bil på avbetalning för ca 100 k - 130 k och som inte tar UC?

Riddermark kör med dnb mest. Det är uc

BMW och audi/vw kör inte alltid uc

Nästa år får du ingen återbäring på blancolån. Enbart bolån o billån. Så du bör ta billån istället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp