Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar/chanser till lån?

Hej!

I somras fick jag ett riktigt bra ihopbakslån från min egen bank. Grejen är dock den att jag skulle behöva ytterligare ett för att få min ekonomi att gå runt/månad då jag har väldigt stora skulder. Dessvärre har jag släckt några bränder de senaste månaderna vilket påverkat min UC. Det här är mina förutsättningar:

Synligt Blanco på UC: ca 735 000 fördelat på:

Egen bank 485 000

Santander 110 000 + 25 000 (2 lån)

Remember 40 000

Ica 72 000

Utanför UC:

Fairlo 98 000

Wästgöta 38 000

Inkomst/år: 315 000

Nettolön/månad: 26 500

FF’s senaste året: 5 (tyvärr 1 i november och 1 i december hos Lendo och Sambla för att släcka bränder, både dom lånen blev beviljade)
UC-score/risk senaste UC’n: 1.6%

Kreddy: 0,8 (mycket bra)

Vad tror ni kunniga om att kunna få ett samlingslån med de här förutsättningarna? Var är bäst att söka? På hur mycket? Vore så himla tacksam för tips och feedback för sitter i skiten nu :(

Sök 350.000 via Lendo och baka ihop allt förutom det du har på din egna bank.

Blir totalt ca 860k blanko?
Bara det faktum att du har redan mer än 2x årsinkomst på UC skulle jag inte tro att du kan låna ytterligare för att baka ihop det som ligger utanför. Enda jag kan tänka mig är att samla allt till längre betalningstid, så får du ner månadskostnaden.
Jämka och sälj av allt du kan. Måste komma ner i belåningsgrad sedan kan du få bättre villkor.
Vilken bank har du som gav dig hopbakslånet? Gjorde de en kalp kalkyl?

Blir totalt ca 860k blanko?
Bara det faktum att du har redan mer än 2x årsinkomst på UC skulle jag inte tro att du kan låna ytterligare för att baka ihop det som ligger utanför. Enda jag kan tänka mig är att samla allt till längre betalningstid, så får du ner månadskostnaden.
Jämka och sälj av allt du kan. Måste komma ner i belåningsgrad sedan kan du få bättre villkor.
Vilken bank har du som gav dig hopbakslånet? Gjorde de en kalp kalkyl?
Stämmer men allt syns inte på UC. Ja, kan själv tänka mig att jag är för högt belånad för ytterligare ihopbakslån men tänkte om det fanns någon med liknande omständigheter som ändå lyckats. Ett ”mindre” ihopbakslån på 100-150k skulle göra enormt mkt för mig. Jag har iaf ingenting hos inkasso eller kronofogden och har inte missat en inbetalning nånsin.

Nordea, med kalkyl, där kan jag inte låna ytterligare och frågan är väl som sagt om det finns nån annan bank som har en hög beviljningsgrad med dessa förutsättningar..

Stämmer men allt syns inte på UC. Ja, kan själv tänka mig att jag är för högt belånad för ytterligare ihopbakslån men tänkte om det fanns någon med liknande omständigheter som ändå lyckats. Ett ”mindre” ihopbakslån på 100-150k skulle göra enormt mkt för mig. Jag har iaf ingenting hos inkasso eller kronofogden och har inte missat en inbetalning nånsin.

Nordea, med kalkyl, där kan jag inte låna ytterligare och frågan är väl som sagt om det finns nån annan bank som har en hög beviljningsgrad med dessa förutsättningar..
Du har bra UC men skulle vara rädd om den. Om du söker ta lång återbetalning då ökar chansen.
Lycka till!

Du blir alltid erbjuden mindre annars :) så sök som han säger! Kan dom ej bevilja 350 kanske vissa erbjuder mindre :)
Är det vanligt att bli erbjuden mindre? Har ju trots allt 2 förfrågningar (lendo och Sambla) senaste 2 månaderna vilket kanske inte är så ljust… har ju dock inte varit samlingslån jag sökt då iofs.

Du har bra UC men skulle vara rädd om den. Om du söker ta lång återbetalning då ökar chansen.
Lycka till!
Tack för tips och svar! Vill ju verkligen vara rädd om UC nu men samtidigt så behöver jag verkligen, verkligen ett lite större lån. Jobbig sits det här men tack för input som sagt

En av Lendos samarbetspartner är Northmill bank. De har sitt Reducekoncept på max 300 000 kr och tar kreditupplysning via UC. De ger garanti om sänkt genomsnittliga ränta på ingående övertagna krediter. Kanske värt att läsa lite om det konceptet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp