Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förutsättningar att samla hög lön hög belåning

Har i dagsläget en spretig UC och ekonomi. Betalat hiskliga räntor och betalar fortfarande höga räntor. Vill snygga till min Uc i ett steg att räta upp min ekonomi. Måste ske detta år då inkomsten deklaration 22 kommer visa en lägre inkomst på nån 100.

Inkomst : 874
Underskott : 199
Uc 3,2

synligt på uc : 1 031 070

ej synligt på uc närmare 350. Inklusive betalplan med visconto. Och tryggkredit- (äntligen!!)

Exklusive : kvarskatt 85000

Kortsiktig plan är således att betala bort alla små spretiga lån och krediter som ligger i min uc. Har totalt 4 synliga krediter på Uc Maxade. Tot 80000. Samt få ut lite som kan hjälpa till att få undan kvarskatten. Min tanke är dock att effekten av att få bort northmill och lite annat skulle kunna få ner mina måntliga utgifter med ca 5-10000/ per månad.

den långsiktiga planen är att få ned samlade utgifter/ månad genom snöbollseffekten. Men idags läge går jag BACK. Var månad.

har i september amorterat och betalat bort ca 60000 inom vanlig amortering. Så har en possessiv nedgång På uc sedan nått år tillbaka...

Har ej bostadsrätt. Någon med liknande förutsättningar ?
Kan samlingslån funka ?

har : idag ikano,marginalen och collector. Som de stora kreditgivarna i min Har tyvärr inte legat helt i fas med mina betalningar till dem. Så utökning är kanske ej sannolikt..Idagsläget är jag Helt fas med marginalen. Men inte de andra ligger en månad efter ungefär..

2ff den ena går ut 11/9 den andra 27/11.

ps postade den fråga i konversationer ?ny här så vet ej vart den hamna ursäkta för detta.

vänta så ditt betyg går ner.

Väntar ut 11/9 och hoppas att det händer något... Bör jag vänta ut också den sista... som sagt inget större att amortera ned på min kredit i någon större omfattning säg tot extra amortera 10 och det är rejält tilltaget. Då jag i praktiken går back varje månad:/....

Ja menar att: att extraamortera ned krediterna inte är ett troligt alternativ. Tyvärr. Ursäkta kasst skrivet ovan..

Skulle behöva lite input på ovan och är tacksam för erfarenheter och eller råd. Vad tror Ni?
har för avsikt att söka kring den 15 oktober, det vill säga om en om en månad: läs nästa uppdatering…har då, genom att nu; den 30/9 betala in befintligt lån i tid samt på datumet nollat ett kreditkort ?! Och ett thorn lån… förhoppningsvis påverkat nått genom att avvakta min ansökan…
Har idag :
Inkomst drygt 870
Underskott knappt 200
Belånad 1031’ blanko och krediter ( blanko ca 3/4 delar.)

Från föregående oktober :
sänkt mitt underskott med 80
Ökat min lön med ca 40 -(allt äts ju upp av skatt men men….)

totalt amorterat ned ca 50000 på blanko…sedan oktober 220 vanlig / seg takt..
Alla 4 kreditkorten ca 98% använda. Kommer ej ha tid och möjlighet till att snygga upp…. Innan året och kvarskatt skall in….Och risken för anmärkning blir för stor… snaran dras åt.. så får mata in pengar i synliga krediter och förhoppningen om att den nya uppdateringen tar avstamp i referensdatumet 30/9 för att sedan plocka ut…. ?! Ja ja ni fattar….
Kommer ha 1 förfrågan 29/11 vid sök tillfället. en uc med betyg bra. hoppas att den sjunker från 2.7 till 2,4 om extra inbetalt….

skulle vara skönt att bara ha 2 lån collector och den nya låntagaren.
Har idag ett antal olika kreditgivare synliga på uc. Men vill hellre sikta på ett fåtal :
Söka på samla lån ?
får jag några bud?
Vilken aktör är bäst. ?Hur mycket ska jag söka på för att kunna samla så många små lån som möjligt hela 500’ eller 350 ?
Avslutar samlarlånet - om man nu ens får lån, ens kreditengagemang? Det vill säga möjligheten att nyttja kreditkortdärför Har ett stort behov av att nyttja en viss del av lånet till stooor kvarskatt ….om samla utanför ut ej aceperas för kvarskatten…om ca 85 papp…

Obs ej spel men ibland sjuklig överkonsumtion och höga kostnader för massa små skitlåt….

Hoppasej för otydligt skriven tacksam för svar!

Jag har lån utan för uc min plan är dock att snygga till Uc, och samtidigt minska kostnaderna för synliga lån. Och använda de slantarna till att amortera bort fler av de osynliga lånen utanför uc. Samt fly undan kronkalle på kvarskatten…

Jag har lån utan för uc min plan är dock att snygga till Uc, och samtidigt minska kostnaderna för synliga lån. Och använda de slantarna till att amortera bort fler av de osynliga lånen utanför uc. Samt fly undan kronkalle på kvarskatten…

Det låter som att det mer eller mindre inte är så mycket att förlora. Vill du vänta tills kreditupplysningarna är borta och hoppas på att få ner betyget så tycker jag du ska göra det. Dock beror din uc-risk på dina maxade kreditkort snarare än dina två kreditupplysningar som är nästan 1 år gamla. Jag hade sökt idag. 500.000 på 15 år.

Ett par förfrågningar bör inte ha så stor inverkan på betyget. Däremot 98% utnyttjade krediter, det är en faktor som får betyget att försämras. Kommer du ner till runt 20-25% nyttjat så kommer du se att ditt betyg blir bättre.

hur kan du ha 72 papp i månaden och ha dessa lån? måste kunna gå att beta av massor väldigt snabbt isf.. Du har 3x min lön i mån.... vad får du ut 60k/mån?

hur kan du ha 72 papp i månaden och ha dessa lån? måste kunna gå att beta av massor väldigt snabbt isf.. Du har 3x min lön i mån.... vad får du ut 60k/mån?
Med dagens skattetryck blir det nog betydligt mindre…. Om man inte räknar med jämkning förstås.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp