- Meddelanden
- 579
- Mottagna reaktioner
- 206
- Poäng
- 407
Har ju för ett tag sedan ansökt om förtidsåterbetalning av skatten. Fick ju avslag på det efter som jag inte har någon registrerad skuld hos kfm än. Har ju dock 3 delgivningar som jag inte skickat in än. Som jag förstått det har jag 10 dagar på mig att betala för att inte få en betalningsanmärkning? Hur fungerar det om jag skickar in mina delgivningskvitton och skatteverket inom 10 dagar betalar mina skulder? Kan jag slippa anmärkning då? Eller menar Skatteverket att det måste ha gått till utslag innan de kan bevilja en förtidsåterbetalning?
Jag har fått en jätte trevlig handläggare på skatteverket som säger att hon "bevakar" mitt ärende, om det blir en registrerad skuld hos kfm, kommer hon att bevilja mig direkt sa hon. När jag pratade med henne nyss tänkte jag inte på att fråga om det innebär att skulden måste bli fastslagen innan? Eller om det räcker med att jag skickar in delgivningskvittot utan att bestrida?
Vad tror ni?
Jag har fått en jätte trevlig handläggare på skatteverket som säger att hon "bevakar" mitt ärende, om det blir en registrerad skuld hos kfm, kommer hon att bevilja mig direkt sa hon. När jag pratade med henne nyss tänkte jag inte på att fråga om det innebär att skulden måste bli fastslagen innan? Eller om det räcker med att jag skickar in delgivningskvittot utan att bestrida?
Vad tror ni?