Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förstahandskontrakt under skuldsaneringen

Funderar byta lägenhet, är det möjligt att hyra lägenhet i första hand umder pågående skuldsaneringen? Har ni erfarenheter?
Min sambo är skuldfri. Jag har skuldsaneringen och är föräldraledig nu.

Om din sambo inte har några anmärkningar så kan ju hen stå på kontraktet/lgh. Är lite olika mellan bostadsbolagen om de godkänner skuldsanering el inte.

Det är jag som har stått i kö 15+ år men han mycket mindre och jag som har större inkomst. Därför tänkte om vi söker tillsammans.

Om din sambo inte har några anmärkningar så kan ju hen stå på kontraktet/lgh. Är lite olika mellan bostadsbolagen om de godkänner skuldsanering el inte.

Som fastighetsägare hade jag nog dragit öronen åt mig om ett par ska hyra en lägenhet av mig och bara den ena står på kontraktet. Då finns det en hund begraven och då gör jag en kreditupplysning på bägge två.

Vissa fastighetsbolag (har jag märkt) kräver att båda står på kontraktet som är folkbokförd på adressen.

När min fru och jag fick vår lägenhet (förstahandskontrakt) så fick min mamma gå i borgen för lägenheten pga min skuldsanering. Min fru har inga betalningsanmärkningar alls. Hade inte mamma gjort det hade vi inte fått lägenheten.

Funderar byta lägenhet, är det möjligt att hyra lägenhet i första hand umder pågående skuldsaneringen? Har ni erfarenheter?
Min sambo är skuldfri. Jag har skuldsaneringen och är föräldraledig nu.
Jag har fått tre lägenheter med förstahandskontrakt under min skuldsanering och blivit erbjuden några till

Som fastighetsägare hade jag nog dragit öronen åt mig om ett par ska hyra en lägenhet av mig och bara den ena står på kontraktet. Då finns det en hund begraven och då gör jag en kreditupplysning på bägge två.

Vissa fastighetsbolag (har jag märkt) kräver att båda står på kontraktet som är folkbokförd på adressen.

När min fru och jag fick vår lägenhet (förstahandskontrakt) så fick min mamma gå i borgen för lägenheten pga min skuldsanering. Min fru har inga betalningsanmärkningar alls. Hade inte mamma gjort det hade vi inte fått lägenheten.
Vi har lgh. Bara jag står på kontraktet.

Klart det går. Min nuvarande privata hyresvärd tog inte ens en kreditupplysning på mig :facejoy:

Klart det går. Min nuvarande privata hyresvärd tog inte ens en kreditupplysning på mig :facejoy:
En otroligt oseriös hyresvärd… inget mot Dig, men aldrig hade jag velat bo hos en fastighetsägare som inte verkar bry sig om vilka hyresgäster som flyttar in…
En kreditupplysning säger så klart inte allt, men mycket !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp