Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Första delgivningskvittot

Förra veckan fick jag hem från meddelandelån (Svea inkasso) om delgivning. Tänkte inte skriva på detta utan påminnelsen istället.. hur lång tid tar det innan jag får ett utslag / bet anmärkning på ett ungefär då?
Har varit hos KFM tidigare med massor skulder men det är några årsen så har glömt bort hela processen

Drygt 10 dagar. Du har tio dagar på dig att betala eller bestrida eller komma överens med slkande/ombud. Utslaget meddelas ett par dar efter

Dum fråga kanske .. jag kan inte betala, känns dumt att bestrida.. varför ska man undvika..
.. är det för någon tidsvinst ?
Jag vill ju gärna betala & ser ett förutsägbart händelseförlopp.. vad å andra sidan vinner man på att skriva på direkt ? Utöver att slippa stress över att bli jagad av vargar..
jo .. jag tänker skriva på & bjuda hem till rummet jag numera hyr.. finns liksom ändå inget att ta. Jobba tänker jag fortsätta med .. men det går bara om jag får behålla bilen

Dum fråga kanske .. jag kan inte betala, känns dumt att bestrida.. varför ska man undvika..
.. är det för någon tidsvinst ?
Jag vill ju gärna betala & ser ett förutsägbart händelseförlopp.. vad å andra sidan vinner man på att skriva på direkt ? Utöver att slippa stress över att bli jagad av vargar..
jo .. jag tänker skriva på & bjuda hem till rummet jag numera hyr.. finns liksom ändå inget att ta. Jobba tänker jag fortsätta med .. men det går bara om jag får behålla bilen

Vad är bilen värd?

25000:- men utan den kommer jag varken till eller ifrån arbete för det finns inga kommunikationer så Ida jag inte sover på en parkbänk eller i omklädningsrummet

Jag.. om jag åker en söndag .. i sämsta fall sover i något tillgängligt offentligt ställe & sen pendlar åter fredag .. men som högutb i vården känns det omöjligt i längden. Är tvungen att dagpendla. Får ingen annan bostad än det rummet ett av barnen snällt nog hyr ut till mig.
Jo .. jag vet .. infallsvinklar om hur jag tänkt .. undanbedes men jag har burit fler personer under fler år än vad som varit rimligt o dyra skilsmässor. Denna sista tig ALLT.. har kläderna kvar typ .. och min yrkeslegitimation

Bil för 25 som behövs för att ta sig till jobbet får man behålla

Tack .. livet blev bättre genast även om det tar en stund innan jag hamnar där.. ska givetvis söka bostad nära arbetet men känns svårt att få. Måste pendla enkel resa 9 mil men har en inkomst före skatt på ca 38000..
Noterar.. blir mycket tomatsoppa i framtiden :)
Hellre det än detta livet!

Drygt 10 dagar. Du har tio dagar på dig att betala eller bestrida eller komma överens med slkande/ombud. Utslaget meddelas ett par dar efter

Om jag betalar skulden , behöver jag ändå signera kvittot ? Och om jag signerar det , har jag då ca 10 dagar på mig att betala till sökande för att slippa bet anmärkning ?

Om jag betalar skulden , behöver jag ändå signera kvittot ? Och om jag signerar det , har jag då ca 10 dagar på mig att betala till sökande för att slippa bet anmärkning ?

Om det fullbetalas bör det inte ha någon betydelse.

Ja det är tanken, sen måste ju sökande hinna återkalla också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp