Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förskottsbetalning av arbetsgivare

Hejhej det någon som bett om förskottsbetalning ett par tusen av sin lön av sin arbetsgivare, fler än 1 gång ?????
Hur är det om man har löneutmätning och fått förbenat av sin lön drar kfm mindre eller det är inget dem tänker på?

Senast ändrad:
Hejhej det någon som bett om förskottsbetalning ett par tusen av sin lön av sin arbetsgivare, fler än 1 gång ?????
Hur är det om man har löneutmätning och fått förbenat av sin lön drar kfm mindre eller det är inget dem tänker på?

Du ska få ut ditt förbehåll. Om dy får ut hela ditt förbehållsbelopp i förväg så får du helt enkelt klara dig med 0 kronor vid löneutbetalningen.
Det är ju ganska uppenbart att man inte ska klara sig undan löneutmätning genom att ta ut lön i förskott

Du ska få ut ditt förbehåll. Om dy får ut hela ditt förbehållsbelopp i förväg så får du helt enkelt klara dig med 0 kronor vid löneutbetalningen.
Det är ju ganska uppenbart att man inte ska klara sig undan löneutmätning genom att ta ut lön i förskott
Okej jag förstår det men samma om man är sjuk en vecka från jobbet en månad då får man mindre att ha kvar för sin del då av kfm

Okej jag förstår det men samma om man är sjuk en vecka från jobbet en månad då får man mindre att ha kvar för sin del då av kfm
Du får din lön av din arbetsgivare, inget annat.

Nej du får alltid ditt förbehållsbelopp. Men om du vill ha förskott på förbehållet får du ju va utan nästa månad eller ha mindre pengar. Annars skulle man ju kunna plocka ut i förskott och så skulle inget kunna dras till löneutmätningen.
Det är en stor omställning och få löneutmätning men samtidigt väldigt nyttigt!

Kan ju även säga att de flesta arbetsgivare betalar bara ut ett förskott i undantagsfall. Det finns inget som säger att en arbetsgivare måste betala ut ett förskott utan de flesta gör det som sagt i undantagsfall. När jag hade löneutmätning och bad om förskott 3e gången sa de nej. Det är ju lite adminstrativt för dem och om flera på bolaget vill ha förskott då och då skulle det ta ganska mycket tid av dem. Dessutom vet de också att om får förskott så får man ju såklart ut mindre nästa lön och de blir en ond cirkel. Jag skulle rekommendera dig att undvika att fråga om förskott om du kan.

Kan ju även säga att de flesta arbetsgivare betalar bara ut ett förskott i undantagsfall. Det finns inget som säger att en arbetsgivare måste betala ut ett förskott utan de flesta gör det som sagt i undantagsfall. När jag hade löneutmätning och bad om förskott 3e gången sa de nej. Det är ju lite adminstrativt för dem och om flera på bolaget vill ha förskott då och då skulle det ta ganska mycket tid av dem. Dessutom vet de också att om får förskott så får man ju såklart ut mindre nästa lön och de blir en ond cirkel. Jag skulle rekommendera dig att undvika att fråga om förskott om du kan.
Huvudet på spiken

Det gick bra

Jag är glad för din skull att det gick :) men jag ville bara varna om att de kanske inte kommer gå lika bra om du frågar nästa gång. För din egen skull så skulle jag bara fråga om förskott när det verkligen är akut.... så att de inte säger nej den gången det verkligen blir akut.

Nej du får alltid ditt förbehållsbelopp. Men om du vill ha förskott på förbehållet får du ju va utan nästa månad eller ha mindre pengar. Annars skulle man ju kunna plocka ut i förskott och så skulle inget kunna dras till löneutmätningen.
Det är en stor omställning och få löneutmätning men samtidigt väldigt nyttigt
Hmmm…oftast håller jag med dig i Dina kommentarer, men här står ja förbryllad… För på vilket sätt är det ”nyttigt” att leva med löneutmätning?!
Själv anser jag att absolut ska man leva på ett minimum belopp när man inte själv ”gör rätt för sig”, men detta existensminimum är fullständigt horribelt ur ett långsiktigt perspektiv! Jag tror absolut att det fullständigt bryter ner personer… i förlängningen.
Igen… på vilket sätt är det nyttigt?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp