Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Försenad rapportering ränta

Hejsan,
Fick igår 11/3 meddelande från Avida Finans att de skickat in uppdaterad uppgift till Skatteverket ang inbetald ränta, då de tidigare felaktigt rapporterat för lite (typ 12 000 mindre).
Kommer detta hinna med att uppdateras i den digitala deklarationen som öppnar 18 mars eller kommer det bli risk för försenad utbetalning i juni?
Hade bara tänkt godkänna deklarationen och få utbetalningen i April.

Det lär väl räknas som en ändring då inkomstdeklarationerna redan är utskickade till folk, så i mitt tyckte kommer det bli så att du får ut pengarna i juni.

Det lär väl räknas som en ändring då inkomstdeklarationerna redan är utskickade till folk, så i mitt tyckte kommer det bli så att du får ut pengarna i juni.
Jag förstår om det är en ändring om jag själv ändrar ifyllt belopp till annat, eller lägger till en ränteutgift.
Frågan är om ifyllt belopp kanske blir ändrat nu när de skickat in en uppdatering till SKV, då är det ju ingen ändring utan ett rapporterat belopp som jag bara ska godkänna..
Lär visa sig när deklarationen öppnar på tisdag, om ingen annan här har varit med om liknande :)

Jag har fått dessa ändringar förut från borgenär som rapporterat fel ränteuppgifter. Då har jag ställt mig samma fråga - Men har inte vart några konstigheter och pengarna betalts ut till påsk.

Så i min erfarenhet kommer du få betalt i april

Jag har fått dessa ändringar förut från borgenär som rapporterat fel ränteuppgifter. Då har jag ställt mig samma fråga - Men har inte vart några konstigheter och pengarna betalts ut till påsk.

Så i min erfarenhet kommer du få betalt i april
Tack - du gav mig lite hopp!
Ja, jag tänker också att inrapporterat belopp för ränteutgiften borde hinna uppdateras innan deklarationen öppnar, så det bara är för mig att godkänna.
Enligt mail från Avida så ska SKV hantera denna uppdatering inom ett par dagar så jag behöver inte göra något enligt dem, såvida jag inte deklarerar på papper då måste jag tydligen skriva in nya beloppet själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp