Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Försäkringspengar.

Ska snart få pengar från en diagnosförsäkring,cancer.Kommer KF ta dom pengarna?

Nej, det är fredag. Behåll underlag för utbetalningen om det skulle bli fel och lägg pengarna på ett separat konto.

Pengarna kanske utmäts iaf men då får du överklaga.

Ska snart få pengar från en diagnosförsäkring,cancer.Kommer KF ta dom pengarna?
Vissa försäkringsbolag kollar ibland med kfm innan utbetalning, jag tänkte att den typen av utbetalning borde vara fredad men skummade i ub lite snabbt och det finns inget undantag för utmätning som matchar ovan, så det kan utmätas.

Nej, det är fredag. Behåll underlag för utbetalningen om det skulle bli fel och lägg pengarna på ett separat konto.

Pengarna kanske utmäts iaf men då får du överklaga.

Allt kan överklagas, men det kan vara bra att ha något att peka på som skulle vara fel också.

Försökte googla mig till ett svar på detta och jag tolkar det som att de har rätt att ta försäkringspengar men hittade inget kring sjukdom.

Försökte googla mig till ett svar på detta och jag tolkar det som att de har rätt att ta försäkringspengar men hittade inget kring sjukdom.
Läs ub 5 kap, där är bestämmelsen.
Hade det varit en kyrka som skrapat ihop pengarna eller vissa typer av skadestånd så hade det varit undantaget.

Läs ub 5 kap, där är bestämmelsen.
Hade det varit en kyrka som skrapat ihop pengarna eller vissa typer av skadestånd så hade det varit undantaget.
Så summa summario så är pengarna inte fredade ?

Ta ut rubbet och lägg under kudden.
Har du uttagsgräns så skicka fort till en vän som kan ta ut pö om pö.

Eller åk till något land och öppna konton där och sätt in pengarna där.
Chansen att det görs en koll precis när pengarna landar är så liten att det inte är värt en väldig massa jobb för det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp