Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Försäkringskassan vilseleder med mening?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RudeBoy" data-source="post: 410280" data-attributes="member: 7908"><p>Hej forumet! Jag har varit i kontakt med försäkringskassan ett tag nu inför min föräldraledighet och nu har det blivit ultra knas då jag ska få pengar enligt den så kallade SGI. Jag har flertalet gånger innan ansökan ringt och frågat om hur jag ska göra eftersom jag studerat och tänkt vara föräldraledig direkt i samband med att studierna avslutats. Då har dom sagt när jag ringt upp och frågat att "ja, det är bara att vänta i max en vecka efter att studierna avslutats och har inte barnet kommit inom en vecka efter det så ska du gå till arbetsförmedlingen för att skriva in dig för att också <strong>SKYDDA DIN SGI. </strong></p><p></p><p>Gjorde detta precis som dom sa. </p><p></p><p>Vad händer nu? Jo, nu ringer dom upp mig och säger att min SGI minsann inte alls är skyddad för att jag anmälde mig som inskriven hos arbetsförmedlingen försent. Även fast jag gjorde precis som dom sa. </p><p></p><p>Kan dom göra så här? Känns som dom medvetet gav mig missvisande information så att jag ska få lägre belopp, nu kommer jag ju få på grundnivå som är 250 kr om dagen. Det är inte hållbart nånstans, speciellt inte när man har hyra och andra lån att betala. Jag kommer såklart att överklaga detta, till vilken nytta vet jag inte men jag kommer göra det iallafall. </p><p></p><p>Vad tycker ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RudeBoy, post: 410280, member: 7908"] Hej forumet! Jag har varit i kontakt med försäkringskassan ett tag nu inför min föräldraledighet och nu har det blivit ultra knas då jag ska få pengar enligt den så kallade SGI. Jag har flertalet gånger innan ansökan ringt och frågat om hur jag ska göra eftersom jag studerat och tänkt vara föräldraledig direkt i samband med att studierna avslutats. Då har dom sagt när jag ringt upp och frågat att "ja, det är bara att vänta i max en vecka efter att studierna avslutats och har inte barnet kommit inom en vecka efter det så ska du gå till arbetsförmedlingen för att skriva in dig för att också [B]SKYDDA DIN SGI. [/B] Gjorde detta precis som dom sa. Vad händer nu? Jo, nu ringer dom upp mig och säger att min SGI minsann inte alls är skyddad för att jag anmälde mig som inskriven hos arbetsförmedlingen försent. Även fast jag gjorde precis som dom sa. Kan dom göra så här? Känns som dom medvetet gav mig missvisande information så att jag ska få lägre belopp, nu kommer jag ju få på grundnivå som är 250 kr om dagen. Det är inte hållbart nånstans, speciellt inte när man har hyra och andra lån att betala. Jag kommer såklart att överklaga detta, till vilken nytta vet jag inte men jag kommer göra det iallafall. Vad tycker ni? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Försäkringskassan vilseleder med mening?
Topp