Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förmånskort laddat med pengar, hur ta ut och använda ett annat kort?

Hej,

Jag får ett förmånskort från jobbet laddat med 2500kr varje månad, det går att använda i alla matbutiker, kiosker och bensinstationer.

Finns det något sätt jag skulle kunna ta ut pengarna eller få dom överfört till ett annat konto och kort?

Varför jag vill det är att jag har ett kreditkort kopplat till en nischbank med 3% cashback, så jag skulle hellre vilja använda dessa 2500kr varje månad på detta kort för att få högre cashback.

Finns något smidigt sätt?

Hej,

Jag får ett förmånskort från jobbet laddat med 2500kr varje månad, det går att använda i alla matbutiker, kiosker och bensinstationer.

Finns det något sätt jag skulle kunna ta ut pengarna eller få dom överfört till ett annat konto och kort?

Varför jag vill det är att jag har ett kreditkort kopplat till en nischbank med 3% cashback, så jag skulle hellre vilja använda dessa 2500kr varje månad på detta kort för att få högre cashback.

Finns något smidigt sätt?
Varför får en ett förmånskort?

Dessa kprt brukar ha vansinnigt med begränsningar. Så kan bli svårt . Skulle säga försök ta ut kontanter i kassan på ica eller coop är bästa tipset

Paygoo Reload säljs och kan fyllas på i kassan hos en del Pressbyrån och 7-Eleven. Reload funka i uttagsautomater (inte dom andra Paygoo korten)
Så om du kan använda förmånskortet på ex Pressbyrån - Säg att du vill köpa Paygoo Reload presentkort som du fyller på med 1500 kr (som är max vid påfyllning i kassan åt gången).

När du gjort det så går du med ditt Paygoo Reload kort till en uttagsautomat och tar ut 1400 kr (Lite försvinner i avgifter, så du har inte 1500kr att ta ut).
Sen går du till en insättningsautomat och sätter in 1400kr på valfritt kort.

För att göra det igen så kan du gå till Pressbyrån/7-Eleven och säga att du ett presentkort på Paygoo som du vill fylla på med 1500kr. Sen ta ut kontanter, sätta in på valfritt kort och repeat.

Jag har gjort så förr i tiden. Till min vetskap fungerar det ännu

Paygoo Reload säljs och kan fyllas på i kassan hos en del Pressbyrån och 7-Eleven. Reload funka i uttagsautomater (inte dom andra Paygoo korten)
Så om du kan använda förmånskortet på ex Pressbyrån - Säg att du vill köpa Paygoo Reload presentkort som du fyller på med 1500 kr (som är max vid påfyllning i kassan åt gången).

När du gjort det så går du med ditt Paygoo Reload kort till en uttagsautomat och tar ut 1400 kr (Lite försvinner i avgifter, så du har inte 1500kr att ta ut).
Sen går du till en insättningsautomat och sätter in 1400kr på valfritt kort.

För att göra det igen så kan du gå till Pressbyrån/7-Eleven och säga att du ett presentkort på Paygoo som du vill fylla på med 1500kr. Sen ta ut kontanter, sätta in på valfritt kort och repeat.

Jag har gjort så förr i tiden. Till min vetskap fungerar det ännu
Okej låter smidigt. Problemet är dock avgift. Jag vill göra så här för att använda drsss 2500kr på mitt kreditkort istället för att få cashback, max är 250kr cashback, men får räkna på det om det är värt.

Måste även räkna på om jag kanske till och med kommer upp till max gränsen utan dessa 2500kr, kan ju välja att betala mer åt tjejen annars.

Men annars kanske man kan testa ta ut på Coop eller ICA, när man handlar kaffe eller något, åtminstone 500-1000kr ut och in på kreditkort gör det värt

Dessa kprt brukar ha vansinnigt med begränsningar. Så kan bli svårt . Skulle säga försök ta ut kontanter i kassan på ica eller coop är bästa tipset
Ja jag får testa det, verkar vara smidigast ifall det går. Vill komma upp i max cashback varje månad och därav behöver jag nog använda en del av dessa 2500kr iallafall. Kan ju välja att betala mer av våra gemensamma utgifter så kommer man nog upp i det ändå.

Får räkna lite på det, kommer jag upp i max cashback så behövs det inte, men 500-800kr ut hade nog räckt annars.

Kanske blir för mycket jobb för att vara värt i längden.

Kan vara så . Sen vet jag inte hur din arbetsgivare administrerar kortet. I fall dina transaktioner syns å kan ge dig problem?

Ja jag får testa det, verkar vara smidigast ifall det går. Vill komma upp i max cashback varje månad och därav behöver jag nog använda en del av dessa 2500kr iallafall. Kan ju välja att betala mer av våra gemensamma utgifter så kommer man nog upp i det ändå.

Får räkna lite på det, kommer jag upp i max cashback så behövs det inte, men 500-800kr ut hade nog räckt annars.

Kanske blir för mycket jobb för att vara värt i längden.
Vad är det för kort du alltid skriver om med 3% cashback?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp