- Meddelanden
- 53
- Mottagna reaktioner
- 9
- Poäng
- 42
Hej är på slutet av min betalplan (1 månad kvar) fick 3 årig betalplan.
Drog iväg en omprövning i september pga jag haft lite högre lön vissa månader pågrund av oplanerad övertid och semesterersättning mm.
Skrev i omprövningen att min lön har gått från 34000 till 37850 sedan skuldsaneringen startades.
Fick svar i fredags där stod det så här:
1.Du har ansökt om omprövning då du fått högre inkomst sedan halvårsskiftet 2023. Varför har du inte ansökt om omprövning tidigare?
2. Du har på grund av din inkomstökning haft ett högre betalningsutrymme
under hela din skuldsanering.
- Har du satt undan pengar så att du kan betala ikapp med en klumpsumma eller
vill du att vi förlänger betalningsplanen med de belopp som du ligger efter med?
3. Har det skett några förändringar i övrigt av inkomster och utgifter?
Min fundering kan dom förlänga betalplanen när jag har sökt omprövning själv? Fatta på deras hemsida att dom inte gjorde så?
Sen står det även på deras hemsida att man inte ska ompröva pågrund av den årliga löneökningen? Att det ska jämna ut sig med hyra mm.
Drog iväg en omprövning i september pga jag haft lite högre lön vissa månader pågrund av oplanerad övertid och semesterersättning mm.
Skrev i omprövningen att min lön har gått från 34000 till 37850 sedan skuldsaneringen startades.
Fick svar i fredags där stod det så här:
1.Du har ansökt om omprövning då du fått högre inkomst sedan halvårsskiftet 2023. Varför har du inte ansökt om omprövning tidigare?
2. Du har på grund av din inkomstökning haft ett högre betalningsutrymme
under hela din skuldsanering.
- Har du satt undan pengar så att du kan betala ikapp med en klumpsumma eller
vill du att vi förlänger betalningsplanen med de belopp som du ligger efter med?
3. Har det skett några förändringar i övrigt av inkomster och utgifter?
Min fundering kan dom förlänga betalplanen när jag har sökt omprövning själv? Fatta på deras hemsida att dom inte gjorde så?
Sen står det även på deras hemsida att man inte ska ompröva pågrund av den årliga löneökningen? Att det ska jämna ut sig med hyra mm.
(jag hade tagit förlängd betalplan btw, borgenärer kan ompröva din sanering även efter att din betalplan är avslutad).