Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förlänga betaltiden

Hej!

Har det lite tajt för stunden så tänkte om någon har erfarenhet om att ringa runt och försöka få förlängt betaltiden hos lånegivare? Säg att man har 5 år och förlänga det till 7-8 år för att totalt sett för en själv få ner månadskostnaden och betala av andra lån/krediter.

Är det något som kan funka? Vill helst inte ansöka om fler lån.

Hej!

Har det lite tajt för stunden så tänkte om någon har erfarenhet om att ringa runt och försöka få förlängt betaltiden hos lånegivare? Säg att man har 5 år och förlänga det till 7-8 år för att totalt sett för en själv få ner månadskostnaden och betala av andra lån/krediter.

Jag har inte gjort det själv men jag tror att det är möjligt. Men det beror vilken summa det handlar om och vilken långivare det är. Det är bra att ringa och prova.

Hej!

Borde nog inte va några konstigheter om du skött allt som du ska osv. Jag är inte säker, har ingrn erfarenhet av det. Men borde ju gå dom tjänar ju mer pengar ju längre du betalar= mer ränta. Så vore konstigt annars.

men att förlänga till 20-30 år är en sak Kankse. Men som du skrev 5 till 8 borde ju ej va problem ?

Tack för svar. Har aldrig missat en betalning, ingenting hos inkasso eller liknande. Handlar snarare om att jag under en period för ett år sedan tog lån på lån på lån när jag hade stort inkomstbortfall i samband med covid-perioden. Vill få bort de här smålånen/krediterna till att börja med.

Nej det är absolut inga 10-tal år som det handlar om, det är mer om det är värt att ringa och höra om man kan få längre avbetalning för stunden.

Vissa banker har funktionen direkt på sin internerbank

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp