Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla ner räntor sileo, intrum, gothia

Hej
Som rubriken lyder.. förhandla ner räntor hos Sileo, Gothia Intrum och Lowell

Jag har avbetalningsplaner hos dessa inkassobolag ovan, jag har väl inte haft mina planer länge men längsta 8 (sileo) och resten 2-3 månader. Jag betalar alltid i tid och betalar runt 1000-1500 per lån som ligger på ca 20000. Tyvärr äter ju räntorna upp betalningen.. hur förhandlar jag bäst? Säger att jag kan öka inbetalningarna med ett par hundralappar per månad mot att räntan fryses? Är det för tidigt att förhandla? Så trist att bara betala men inget händer på skulden.

Jag har fått räntefritt hos sileo. Hade ett klarna konto som gick dit. Betalar 1500 i månaden.

Jag har fått räntefritt hos sileo. Hade ett klarna konto som gick dit. Betalar 1500 i månaden.
Vad sa du för att få det? Har också mitt klarna, ferratum plus några små där.. efter hur lång tid fick du räntefritt? Har ju betalat på dessa skulder 10ggr om redan känns det som

Du förlorar ju inget på att ringa runt till alla dem och fråga om de kan sänka/frysa räntan så får du se vad de säger. Erbjöd ingen motprestation direkt när du frågar utan känn efter, är det så att de säger att de kan tänka sig göra det mot att du betalar 600 kr mer per månad så får du börja förhandla :)

Tycker absolut det är värt ett försök. I värsta fall säger de att de inte kan erbjuda dig sänkt ränta eller så säger de att det är för tidigt.

B
Du förlorar ju inget på att ringa runt till alla dem och fråga om de kan sänka/frysa räntan så får du se vad de säger. Erbjöd ingen motprestation direkt när du frågar utan känn efter, är det så att de säger att de kan tänka sig göra det mot att du betalar 600 kr mer per månad så får du börja förhandla :)

Tycker absolut det är värt ett försök. I värsta fall säger de att de inte kan erbjuda dig sänkt ränta eller så säger de att det är för tidigt.

Nä jag vet men det är ungefär som när man ska söka samlingslån, när är det rätt läge får ta det i nästa vecka när den här månadens inbetalningar är reggade

Har en avbetalnings plan hos sileo kapital på 32 tusen o betalar nu endast 500 kr per månad pga av löneutmätning:/ är ju endast ränta jag betalar suck. Vadå kan man ringa dom o fråga om man kan få betala räntefritt elr vadå?:/ helt ny på de här...

Har en avbetalnings plan hos sileo kapital på 32 tusen o betalar nu endast 500 kr per månad pga av löneutmätning:/ är ju endast ränta jag betalar suck. Vadå kan man ringa dom o fråga om man kan få betala räntefritt elr vadå?:/ helt ny på de här...
Ja alltså varför inte... jag drar mig för att ringa men har betalat där ett tag, dock några lappar mer. Hur länge har du haft skulden då?

Ja alltså varför inte... jag drar mig för att ringa men har betalat där ett tag, dock några lappar mer. Hur länge har du haft skulden då?

Betalade förut 2500kr per månad sen fick jag löneutmätning o hade inte råd med mer då skickade dom det till kronofogden men jag ringde o bönade o bad att dom skulle dra tillbax de och lägga upp en ny avbetalningsplan o till slut så...:/ dom har varit väldigt schysta..fick förhandla ner till 500kr så ja skulle ha råd me tanke på att jag har löneutmätning nu.

Man kan även förhandla med ackorduppgörelser, att räntan minskas i efterhand och att ränta skrivs av.

Man kan alltid höra sig för, det värsta som kan hända är att man får ett nej, det går inte. Men det kan också bli ett ja och att man kan få en viss nedskrivning på sina skulder om man kan betala bort vissa direkt med en större del av summan om den inte är så enormt stor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp