Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla med inkasso?

Jag stoppade huvudet i sanden och släppte allt till kronofogden....

Är i en komplex situation med massa dyra lån men måste lösa det. Är inte helt insatt hur mycket det handlar om men nånstans mellan 400.000- 500.000.

Har bytt jobb och gått ifrån att ha en lön på 21.500 efter skatt till 32-33 efter. Men med mycket övertid någon månad kan jag komma uppåt 40 efter.

Min fråga är går det komma överens med inkasso om att de drar tillbaka skulder ifrån kronofogden och fryser ränta och göra upp en rimlig avbetalningsplan?

Vilka inkasso är lätta att ha att göra med och villiga att hitta en lösning och vilka är tvärtom och sätter sig på tvären?

Det brukar gå bra. Jag har lyckats med det och har även sätt andra skriva detsamma.
Dock brukar dem vilja ha en större summa för att sen dra tillbaka. Alla är inte lika samarbetsvilliga.

Intrum skulle jag vilja påstå är rätt svåra, resten tycker jag har fungerat bra. Men ska du få allt återkallat måste du nog räkna med att betala in en större summa till var och en för att sen ha ganska höga avbetalningsplaner.

Det brukar gå bra. Jag har lyckats med det och har även sätt andra skriva detsamma.
Dock brukar dem vilja ha en större summa för att sen dra tillbaka. Alla är inte lika samarbetsvilliga.

Intrum skulle jag vilja påstå är rätt svåra, resten tycker jag har fungerat bra. Men ska du få allt återkallat måste du nog räkna med att betala in en större summa till var och en för att sen ha ganska höga avbetalningsplaner.
Tack för ditt svar. Jag har räknat med att kunna snitta på runt 35 efter skatt månaden och att kunna leva på runt 18.000. Med hyra och mat och räkningar. Har ingen utmätning ännu. Så ska släcka alla småskulder först och sen ta en efter en.
Har dock ett lån hos marginalen inkasso. De verkar vara kinkiga. De skickar till kronofogden, tar tillbaka, skickar till kronofogden och tar tillbaka... Vet inte om det är någon form av sätt från deras sida att sätta press på den De vill ha pengar ifrån? Gör ju inte saken bättre genom att skulden ökar. Borde vara olagligt att hålla på så, kan jag tycka.

Det är absolut värt att ringa runt och fråga om en ackorduppgörelse. Så vet du utifrån de svar du får hur mkt du behöver ha till hands. Och även lägga upp en tidsplan.
Men som du säger, kanske bäst att i första hand bli av med alla småskulderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp