Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla för att räkna av skuld beloppet

Hej! Är det någon som vet om hur processen är när ett lån är inte inbetalt och det går vidare till inkasso?
jag har stora skulder runt 2 miljoner och ansökan om skuldsanering är inskickad och väntar på svar.
jag vill förhandla med mina långivare (de jag är skyldig pengar) ifall om de kan halvera eller räkna av en stor procent av lån så att det blir rimligt för mig att betala av på några år eller så lånar jag från någon anhörig eller jobbar extra för att betala av.
jag vill undvika skuldsanering om vi kommer överens, så till frågan igen: vem ska jag prata med bankerna i första hand som jag är skyldig eller inkasso bolag?
blir mycket tacksam om jag får ett bra svar.

Det beror på bank och inkasso. Skulle rekommendera att börja med banken där du tog lånet. De kan då skicka dig vidare till rätt inkasso, om det är relevant. För vissa har det blivit bättre med avbetalningar via inkasso men för andra, inte. Du måste göra jobbet, ringa alla samt göra en kalkyl så du vet att det kommer att hålla. Om du klarar av att betala 2 miljoner inom 10 år lär skuldsanering inte bli godkänd men man vet aldrig 100% säkert.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp