- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Jag måste för att klara kommande månaderna lyckas förhandla mina avbetalningsplaner. Vad är era erfarenheter? Känns att de flesta är mycket tuffare nu.
Nä, de bästa du kan göra är att ringa runt och förklara det akuta läget och se om de kan hjälpa! Hoppas det. Lycka tillJag måste för att klara kommande månaderna lyckas förhandla mina avbetalningsplaner. Vad är era erfarenheter? Känns att de flesta är mycket tuffare nu.
Jag tyckte att det var lättare att betala skulderna genom en löneutmätning. Det kändes som att dom inte ökade lika fort som när dom låg hos inkassobolagen. Istället för att tjata på dom jävlarna (inkassobolagen) så tycker jag att du ska släppa dina skulder om du har möjlighet till det, istället för att kämpa fram och tillbaka under några år, för att till slut ändå inse att det var förgäves. Ta den diskussionen med din partner, om det är möjligt att leva på 1 lön för en period.En fråga till er som har många avbetalningsplaner och släppt till kfm. Finns inte större risk att räntorna tickar ännu mer och man blir evighetsgäldenär? Jag vill ju betala mina skulder men de ligger lite för högt för att det ska gå. Behöver få ner månadskostnaden med ca 20%.
Jag tyckte att det var lättare att betala skulderna genom en löneutmätning. Det kändes som att dom inte ökade lika fort som när dom låg hos inkassobolagen. Istället för att tjata på dom jävlarna (inkassobolagen) så tycker jag att du ska släppa dina skulder om du har möjlighet till det, istället för att kämpa fram och tillbaka under några år, för att till slut ändå inse att det var förgäves. Ta den diskussionen med din partner, om det är möjligt att leva på 1 lön för en period.
Räntorna är de samma när skulderna är hos kfm. Räntorna följer det som är avtalat.
Tyvärr biter inte den logiken på långivarnaSant men många fordringsägare skulle vid en löneutmätning få mindre än idag. Därför menar jag att vissa skulder skulle bara öka då höga räntor tickar på.
de driver ärendet hela vägen till KFM hellre än sänka räntan eller ens diskutera lägre månadskostnader.