Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhala utmätning inför svar på skuldsanering

Hej alla !
Jag har ansökt om skuldsanering nu i nov och hoppas att jag slipper löneutmätning i väntan på av inledande .
Vissa av lånen har jag fått betalfritt på nu i nov … detta hoppas jag ska ge mej lite tid .

Fairlo , betalfritt i nov .. ska betala en sista faktura i dec tänkte jag då dom är snabba till inkasso .

Collector , betalfritt nov . Släpper efter det . Santander , betalfritt nov . Släpper efter det .

Bank Norwegian .. släpper i nov .
Remember .. släpper i nov .
7-day … släpper i nov .

vad tror ni ? Köper mej lite tid iaf …hoppas jag !

Har du fått betalfritt på allt utom BN, Remember och 7-Day?

Både Remember och Bank Norwiegan har betalfria månader vet jag (í varje fall förr i tiden).
Så om du får betalfri månad hos dom 2 i november och betalar räkningen på 7-day i november då förfaller inte någon räkning förrän i slutet av december.

Har du ändå kört den strategin redan på alla lån utom 3 nu i November så kanske det är lika bra att se till att allt är i fas i november och släpper allt samtidigt i december. Då ger du skuldsaneringsansökan 1.5 månad försprång före fakturorna förfaller.

Länge dit: men när delgivningarna kommer om typ 4 månader så vänta 4-5 veckor med att skriv på dom också.

Sen också efter allt är släppt i december. Blocka alla nummer, ta bort alla mail, kasta all post, svara inte på sms/samtal från borgenärer eller inkasso. Det så att inget kan användas emot dig.
Det är mycket bättre att bara vara i radiotystnad än att säga åt borgenärerna att du sökt skuldsanering. Så att dom inte påskyndsar processen.

Hej !
Tack för råden !
Om jag ska betala Remember, 7 day och bank nw i nov då måste jag ut med 14000 kr i nov och det har jag inte råd med tyvärr eftersom
Jag tänkte betala krediter från klarna och annat från 2024 som jag inte tog med i ansökan .
tänker att det är bättre att betala av dom istället för att ta med i ansökan då dom är nya .

Men jag kan ju också avvakta med att betala klarna och det andra och då kommer jag kunna betala bankerna . Herregud !!! Vilken soppa …hur ska jag välja ?? Får räkna på ny budget med ditt förslag ! Vill helst få behålla skatteåterbäringen också .. i april kommer ju den . Men det verkar ju vara en bra strategi om jag vill behålla skatteåterbäringen och vinna tid ..ska försöka få till detta !!
Får hoppas att det går vägen och att inledande hinner före utmätning . Det är ju jul och nyår och det kanske drar ut lite på det också .

Jag ska inte svara på några samtal eller sms eller post . Installerat Truecaller. Så bra med tips här !

Kan man vänta 4-5 veckor med att skriva på delgivningarna ? Trodde det var 10 dagar…
Men hur lång tid tar det eg när kfm får från inkasso .. det står nåt om väntetid på 4 månader . Är det från det att inkasso skickat till kfm ?

Senast ändrad:
Kan du inte logga in på Remember och ta betalfri månad? eller har du nyttjat dom? Man trycker bara på betalfri månad när man är inloggad på mina sidor på remember. I varje fall när jag var kund. BN hade jag för länge sen, fått betalfria månader där.
Klarna erbjuder också betalfri månad om man kontaktar dom.

Det går bra att vänta 4-5 veckor sen med att skriva under delgivningarna. Ingen kommer söka dig på den tiden, möjligtvis att någon delgivningspåmminelse hinner komma.

Jag skulle säga att tiderna ser ut ungefär såhär:

Säg att du får ihop det i November och släpper allt i December:

• Ca: 2-3 Månader från att du släppt skulderna till inkasso
  • Ca 2-4 Veckor från inkasso till KFM
  • Ca 1-2 Veckor från att skulderna når KFM till att du får delgivning att skriva under
  • Ca 1 Månad från att du får delgivning tills du skriver under
  • Ca 2 Veckor efter att du skrivit under delgivning till utslag
  • Ca 3-4 Månader från utslag till att fylla i inkomstuppgifter
  • Man har 2 veckor på sig att fylla i inkomstuppgifter
  • Besked om löneutmätning kommer inom ca 1-3 dagar efter det
Allt som allt så tar det ca 7-9 månader (förutsatt ingen borgenär är väldigt snabb att skicka till KFM direkt utan inkasso, vilket är ovanligt)

Så om du klarar November så du är i fas på allt till slutet på december och då låter allt förfalla så hinner du nästan säkerligen få svar på skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked.

Kan du inte logga in på Remember och ta betalfri månad? eller har du nyttjat dom? Man trycker bara på betalfri månad när man är inloggad på mina sidor på remember. I varje fall när jag var kund. BN hade jag för länge sen, fått betalfria månader där.
Klarna erbjuder också betalfri månad om man kontaktar dom.

Det går bra att vänta 4-5 veckor sen med att skriva under delgivningarna. Ingen kommer söka dig på den tiden, möjligtvis att någon delgivningspåmminelse hinner komma.

Jag skulle säga att tiderna ser ut ungefär såhär:

Säg att du får ihop det i November och släpper allt i December:

• Ca: 2-3 Månader från att du släppt skulderna till inkasso
  • Ca 2-4 Veckor från inkasso till KFM
  • Ca 1-2 Veckor från att skulderna når KFM till att du får delgivning att skriva under
  • Ca 1 Månad från att du får delgivning tills du skriver under
  • Ca 2 Veckor efter att du skrivit under delgivning till utslag
  • Ca 3-4 Månader från utslag till att fylla i inkomstuppgifter
  • Man har 2 veckor på sig att fylla i inkomstuppgifter
  • Besked om löneutmätning kommer inom ca 1-3 dagar efter det
Allt som allt så tar det ca 7-9 månader (förutsatt ingen borgenär är väldigt snabb att skicka till KFM direkt utan inkasso, vilket är ovanligt)

Så om du klarar November så du är i fas på allt till slutet på december och då låter allt förfalla så hinner du nästan säkerligen få svar på skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked.
Hej igen !
Tack för ditt upplägg och jag ska verkligen försöka få ihop så jag kan betala i nov . Gjort ny budget på ditt förslag och jag går plus 55kr . Så jag ska göra så !
Jag har utnyttjat betalfritt i okt på Remember och 7 day , men fått betafritt i nov på de övriga bankerna så jag hoppas få ihop det . Då blir det att jag släpper i allt efter nov .
Har en del krediter som jag får delbetala istället för att slutbetala denna månaden . Det betalar jag i dec . DU SKA HA ETT STORT TACK !! Precis den hjälp jag behövde nu.
Kanske t om finns chans att få till behålla skatteåterbäringen också !

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp