Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Förhala betalning vid betalningsföreläggande
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Idle" data-source="post: 9137" data-attributes="member: 213"><p>Det verkar olika kring vad som sker efter att bestridande är gjort men en sak är säker.</p><p></p><p>*Bestrid ALLTID, detta görs bäst via mejl.</p><p></p><p>*Du behöver INTE ange varför du bestrider. </p><p></p><p>Gör man detta så slipper utslag i första instans.(Kronofogden)</p><p></p><p>Fogden skickar då bestridandet till inkasso som får svara. Seriösa aktörer kommer här försöka komma i kontakt med dig, oseriösa skickar motkrav med vändande post. Min erfarenhet är att det normalt tar 3 veckor från det att du bestridit till fogden skickar vidare ärendet till andra instans(Tingsrätten). Har du betalat här så är allt lugnt.</p><p></p><p>När ärendet når tingsrätten kommer du att få ett brev hem där man upplyser dig om fordringsägarens krav. Efter en vecka kommer det ett brev där du skall inställa dig på angivet datum och ta med bevisning på att ärendet är betalt. </p><p></p><p>I normala fall SKALL inkasso bolaget OMGÅENDE meddela tingsrätten om de mottagit betalning under denna tid. </p><p></p><p>Om du inte betalar innan du skall närvara på tingrättsförhandlingarna och din bevisning ej duger fattar tingsrätten beslut här och du får en betalningsanmärkning.</p><p></p><p>Hade ett ärende som inkom till tingsrätten på en måndag och jag betalade in skulden på efterföljande fredag. Fick sedan ett nytt brev där man beslutade att ärendet lagt ner då fodran var reglerad. Jag behövde alltså INTE bevisa när betalningen inkommit som tidigare påvisats vara illa tvunget. Jag fick inte heller en anmärkning med bakgrunden att Tingsrätten inte hade handlagt ärendet under tingsrättsförhandlingarna.</p><p></p><p>Om någon varit med om liknande så beskriv gärna detta. Som jag tolkar lagen så kan INTE tingsrätten fatta beslut om betalningsanmärkning OM ärendet är återkallat av Inkassobolaget INNAN tingsrättsförhandlingarna ägt rum. Bestrid gärna detta påstående om ni haft ett annat utslag TROTS att skulden varit reglerad.</p><p></p><p>Lagen har inte som mål att skuldsätta eller misskreditera individer, den har som mål att få klarhet i om du är skyldig eller inte.</p><p></p><p>Att inkassobolag vill att får en betalningsanmärkning får att kunna märka dig vet vi redan, men dem tjänar olika syften...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Idle, post: 9137, member: 213"] Det verkar olika kring vad som sker efter att bestridande är gjort men en sak är säker. *Bestrid ALLTID, detta görs bäst via mejl. *Du behöver INTE ange varför du bestrider. Gör man detta så slipper utslag i första instans.(Kronofogden) Fogden skickar då bestridandet till inkasso som får svara. Seriösa aktörer kommer här försöka komma i kontakt med dig, oseriösa skickar motkrav med vändande post. Min erfarenhet är att det normalt tar 3 veckor från det att du bestridit till fogden skickar vidare ärendet till andra instans(Tingsrätten). Har du betalat här så är allt lugnt. När ärendet når tingsrätten kommer du att få ett brev hem där man upplyser dig om fordringsägarens krav. Efter en vecka kommer det ett brev där du skall inställa dig på angivet datum och ta med bevisning på att ärendet är betalt. I normala fall SKALL inkasso bolaget OMGÅENDE meddela tingsrätten om de mottagit betalning under denna tid. Om du inte betalar innan du skall närvara på tingrättsförhandlingarna och din bevisning ej duger fattar tingsrätten beslut här och du får en betalningsanmärkning. Hade ett ärende som inkom till tingsrätten på en måndag och jag betalade in skulden på efterföljande fredag. Fick sedan ett nytt brev där man beslutade att ärendet lagt ner då fodran var reglerad. Jag behövde alltså INTE bevisa när betalningen inkommit som tidigare påvisats vara illa tvunget. Jag fick inte heller en anmärkning med bakgrunden att Tingsrätten inte hade handlagt ärendet under tingsrättsförhandlingarna. Om någon varit med om liknande så beskriv gärna detta. Som jag tolkar lagen så kan INTE tingsrätten fatta beslut om betalningsanmärkning OM ärendet är återkallat av Inkassobolaget INNAN tingsrättsförhandlingarna ägt rum. Bestrid gärna detta påstående om ni haft ett annat utslag TROTS att skulden varit reglerad. Lagen har inte som mål att skuldsätta eller misskreditera individer, den har som mål att få klarhet i om du är skyldig eller inte. Att inkassobolag vill att får en betalningsanmärkning får att kunna märka dig vet vi redan, men dem tjänar olika syften... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Förhala betalning vid betalningsföreläggande
Topp