Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Förhala betalning vid betalningsföreläggande
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Olle." data-source="post: 8248" data-attributes="member: 1286"><p>Okej, det här kommer att bli tajt men jag tror det går precis.</p><p>Jag antar att du får lön den 25:e? Och då kan du betala hela skulden? (Annars kan vi lägga ner hela diskussionen för då kommer du ändå få bet anmärkning)</p><p> </p><p>Som sagt jag antar att du har pengar den 25:e...</p><p>Om vi räknar bakvägen kan du isåfall tidigast skriva på delgivningen den 16:e och du har ännu inte fått påminnelse nr 2, tror detta kommer bli precis på det berömda....</p><p> </p><p>Jag skulle göra följande:</p><p>1) Skriv på och skicka in delgivningen den 16:e januari </p><p>2) Betala <strong>hela</strong> skulden den 25 januari enligt de betalningsuppgifter du fått tidigare glöm inte att räkna in ränta tom betalningsdagen så att det inte finns någon restskuld (jag brukar lägga på någon tia för att vara på den säkra sidan) gör betalningen via din internetbank så att du har kvitto på att betalningen är bokförd den 25:e</p><p>3) När du vaknar på morgonen den 25:e och ser att betalningen är gjord i din internetbank skriver du nu ett mail till kronofogden där du bestrider skulden i sin helhet och som skäl skriver du att pga av att skulden redan är betald. Du har nu bestridit ärendet inom de 10 dagar som du hade på dig och du kan dessutom styrka att skulden var betald när du gjorde ditt bestridande.</p><p> </p><p>Du kommer då inte att få någon betalningsanmärkning är min erfarenhet.</p><p> </p><p>Om du istället skriver på nu och bet den 25:e kommer du ändå att få betalning anm så jag skulle försöka hålla mig till den 16 el 17 visst delgivningsmannen kan dyka upp men jag skulle chansa för att kunna slippa en anmärkning det är ju trots allt bara ca en vecka kvar och du har inte fått andra påminnelsen ännu.</p><p> </p><p>Spännande att följa hur det går...</p><p> </p><p>Olle.</p><p> </p><p>PS. Detta är mina erfarenheter, inte säkert det fungerar för alla DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Olle., post: 8248, member: 1286"] Okej, det här kommer att bli tajt men jag tror det går precis. Jag antar att du får lön den 25:e? Och då kan du betala hela skulden? (Annars kan vi lägga ner hela diskussionen för då kommer du ändå få bet anmärkning) Som sagt jag antar att du har pengar den 25:e... Om vi räknar bakvägen kan du isåfall tidigast skriva på delgivningen den 16:e och du har ännu inte fått påminnelse nr 2, tror detta kommer bli precis på det berömda.... Jag skulle göra följande: 1) Skriv på och skicka in delgivningen den 16:e januari 2) Betala [B]hela[/B] skulden den 25 januari enligt de betalningsuppgifter du fått tidigare glöm inte att räkna in ränta tom betalningsdagen så att det inte finns någon restskuld (jag brukar lägga på någon tia för att vara på den säkra sidan) gör betalningen via din internetbank så att du har kvitto på att betalningen är bokförd den 25:e 3) När du vaknar på morgonen den 25:e och ser att betalningen är gjord i din internetbank skriver du nu ett mail till kronofogden där du bestrider skulden i sin helhet och som skäl skriver du att pga av att skulden redan är betald. Du har nu bestridit ärendet inom de 10 dagar som du hade på dig och du kan dessutom styrka att skulden var betald när du gjorde ditt bestridande. Du kommer då inte att få någon betalningsanmärkning är min erfarenhet. Om du istället skriver på nu och bet den 25:e kommer du ändå att få betalning anm så jag skulle försöka hålla mig till den 16 el 17 visst delgivningsmannen kan dyka upp men jag skulle chansa för att kunna slippa en anmärkning det är ju trots allt bara ca en vecka kvar och du har inte fått andra påminnelsen ännu. Spännande att följa hur det går... Olle. PS. Detta är mina erfarenheter, inte säkert det fungerar för alla DS. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Förhala betalning vid betalningsföreläggande
Topp