Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

förhållande, hur har det påverkat er situationen?

En personlig fråga men vi är ju ändå anonyma här på forumet ☺

Ni som lever eller har levt i ett förhållande när ni haft det tufft ekonomiskt. Hur har ert förhållande blivit påverkat av situationen? Har det blivit bättre, sämre eller har det tagit slut?
Här hemma har vi det skitjobbigt. Vi lyckas inte stötta varandra överhuvudtaget. Förstår min mans besvikelse men det mesta kommer ut i aggression från hans sida. Älskar honom men går i funderingar på om vi kan fortsätta tillsammans. Så hur har det varit för er?

Det är en bra fråga och högst relevant.
För min del så har det varit jobbigt och kan tro att många får det jobbigt i förhållandet då ekonomin påverkar oss massor.
Vi håller ihop här hemma men har knakat och inte varit på topp i perioder.

Jag själv kan tycka att jag inte har fått den förståelse och stöd från frun som jag önskat. Visst det är jag som har alla skulder men har inte direkt köpt nått till mig och har inget spelberoende eller så. Det har nog bara blivit så att det är jag som tagit lån på lån för att rädda upp allt. Sen att det gick överstyr och att jag inte själv tog upp det och pratade men frun får jag ta på mig. Hon har inte vetat om att jag tagit så många lån men torde ju förstått med alla brev och kreditupplysningar samt att vi aldrig haft pengar....

Men skyller inte ifrån mig och tar på mig ansvaret men oftast är man två om eländet..
Är ofta jag som betalar när vi ska göra nått och så kan det fortfarande vara men nu när jag fått skuldsanering så kommer jag inte ha så mycket kvar så det löser sig nog automatiskt.

Bara o kämpa så kommer det lösa sig!

Kram på er!

En personlig fråga men vi är ju ändå anonyma här på forumet ☺

Ni som lever eller har levt i ett förhållande när ni haft det tufft ekonomiskt. Hur har ert förhållande blivit påverkat av situationen? Har det blivit bättre, sämre eller har det tagit slut?
Här hemma har vi det skitjobbigt. Vi lyckas inte stötta varandra överhuvudtaget. Förstår min mans besvikelse men det mesta kommer ut i aggression från hans sida. Älskar honom men går i funderingar på om vi kan fortsätta tillsammans. Så hur har det varit för er?
Ja om jag hade ett bra svar skulle jag ge det. Jag är den som gjort fel och får va tacksam om jag får andas här hemma.
Men jag hoppas ni kan hjälpa varandra o komma förbi detta ihop! Styrkekramar

Min andra hälft vet halva sanningen och är otroligt snäll, men har inte berättat helt hur det är ....biter ihop gång på gång och ja ska ur det också på nått vis
Har svårt att berätta allt och är rätt bra på att hålla masken

För min del har det blivit bättre efter jag lade alla korten på bordet. Visst är min man besviken och ledsen emellanåt men vi ska ta oss igenom det här tillsammans. Mitt "straff"efter vad jag gjort är att han har hand om alla pengar, sätter över lite till mig då och då till mat och bensin, det allra nödvändigaste. Vi har full insyn på alla konton i familjen. Även om han inte kollar mig så finns möjligheten om han vill.Jag får ta att han kan unna sig lite mer än mig, men för mig är det en enorm frihet. Jag behöver aldrig fundera på pengar och räkningar längre, vi klarar oss, får tänka till och prioritera lite annorlunda bara. Att bara veta att det alltid finns pengar till mat utan att behöva ta nya lån . Nu låter det som guld och gröna skogar, men vi har gått igenom våran största kris och har lång väg kvar, mycket känslor och tårar och prat, men vi ska klara det. Jag har mycket att bevisa för att min man ska lita på mig igen, om han nånsin kan göra det fullt ut.

Ja om jag hade ett bra svar skulle jag ge det. Jag är den som gjort fel och får va tacksam om jag får andas här hemma.
Men jag hoppas ni kan hjälpa varandra o komma förbi detta ihop! Styrkekramar
Tycker att du ska kräva mer av din man än att bara vara tacksam för att du får andas. Men jag vet att det är lättare sagt än gjort. Den senaste tiden har även min man varit väldigt elak. Förstår hans besvikelse men jag tänker inte tolerera att han fortsätter att trycka ner mig helt under isen. Jag hoppas att det är en fas han behöver gå igenom och att det sen blir bättre. Har aldrig blivit kallad så mycket fula ord som nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp