Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Företagsupphandlat kreditkort och kreditupplysning

Jag gör så mycket utlägg i jobbet att jag inte klarar av det rent ekonomiskt, så jobbet vill ge mig ett kreditkort som dom har handlat upp via SEB, "Corporate Limit"

I praktiken är det ett vanligt kreditkort som står i mitt namn och fakturan skickas hem till mig, men dom står för kortavgiften.

Vet någon om dom är "snällare" kring kreditbedömningen än om man söker privat, eller tänker annorlunda?

Jag har inga betalningsanmärkningar, men rätt mycket skulder/krediter (dock betalar jag alltid alla räkningar) och har en del förfrågningar, så jag skulle kanske inte bli godkänd om jag söker själv privat, men behöver ändå ett kreditkort för alla utlägg.

Har någon annan varit med om denna situation?

Jag gör så mycket utlägg i jobbet att jag inte klarar av det rent ekonomiskt, så jobbet vill ge mig ett kreditkort som dom har handlat upp via SEB, "Corporate Limit"

I praktiken är det ett vanligt kreditkort som står i mitt namn och fakturan skickas hem till mig, men dom står för kortavgiften.

Vet någon om dom är "snällare" kring kreditbedömningen än om man söker privat, eller tänker annorlunda?

Jag har inga betalningsanmärkningar, men rätt mycket skulder/krediter (dock betalar jag alltid alla räkningar) och har en del förfrågningar, så jag skulle kanske inte bli godkänd om jag söker själv privat, men behöver ändå ett kreditkort för alla utlägg.

Har någon annan varit med om denna situation?
Jag vet en person som blev nekad ett företagskort med personligt ansvar för att hen hade för många Blancolån och UC ff. :/ det är samma ansökningskrav som när man ansöker ett kreditkort själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp