Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbättra UC

Hej!
Hade 0,8% på UC tidigare - idag försvann en ff (har nu 5 st varav en försvinner 21/8 och en är från ett bolag för att stå i kö till lägenheter..) och min UC gick då UPP till 1,2%. Ingenting annat har ändrats sedan förra uppdateringen.. så jag vet inte riktigt varför betyget blivit sämre när en ff försvunnit?

Jag har en kredit som är nollad och uppsagd från Fairlo som visas på UC, dessutom finns där en till kredit på Fairlo som jag aldrig haft eller ansökt om som står med på UC som också är nollad.. dessa har dock stått med några månader nu och har inte ändrats. Ska jag ta kontakt med Fairlo och be dem ta bort så de inte syns? Kan det påverka UCbetyget positivt eller ska jag bara låta de stå kvar?
(Kan inte utnyttja någon av dem!)

Har verkligen jobbat stenhårt med att få ner min UC och blir bara förvirrad för förväntande mig en sänkning nu..

Hmm, står krediten som avslutad redan bör det inte påverka något alls. Om du har något som visas som aktivt men som du inte längre faktiskt har hade jag kontaktat UC främst och bett dom korrigera. Jag behövde göra det nyligen för en Fairlo-kredit som inte hade uppdaterats korrekt, var väldigt enkelt att skicka ett mail via deras formulär och dom var snabba på att fixa det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp