Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Förändrad ersättning långtidsarbetslösa, från 65% ner till 25% - hur göra med skuldsanering innan förändringen?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shasha" data-source="post: 467207" data-attributes="member: 6600"><p>Problemet är också att lönerna är för låga, det går inte att leva på dem, men politikerna agerar från en moralisk synpunkt, inte ekonomisk. De vet att det är vad den okunniga människor kommer att ge dem en röst utefter..moral.</p><p></p><p>Med deras höga löner kan de dessutom avskilja sig från det samhälle de skapar genom sina lagar.</p><p></p><p>I stället för att göra det mer attraktiv att arbete, genom att tvinga fram löner det går att leva på, t.ex. genom att ta bort skattetrycket på företag med under 10 anställda, vill de göra det omöjlig att överleva utan arbete. Vilket skapar ett samhälle ingen vill leva i.</p><p></p><p>Pengar saknas som sagt inte, det är en lögn från politikerna. Vi ser alla dessa miljarder de sänder till utlandet varje år.</p><p></p><p>Det finns strax under strax 400000 arbetslösa…men runt 200000 sjukskrivna och ofta är det att man kör slut på människorna i arbetet, bara för att byta ut dem med nästa i kö för ett arbete. Det är samhället politikerna har skapat.</p><p></p><p>Vet en svensk kvinna som slutade på sitt arbete inom vården som gav 31000 kr. Hon är strax under 60. De erbjudanden hon får nu när hon söker arbete är på 23000kr…efter över 20 års erfarenhet och 1 år som arbetslös. Nu har hon det så bra att hennes man betalar allting och har hög lön varför hon inte behöver ta ett sådant arbete. En yngre människa har i stället valet att arbeta svart och lyfta lilla bidraget.</p><p></p><p>Det är inte vettig att någon arbetar och är borta från hemmet hela dagen…och knapp får en lön att leva av samtidig som de förkortar sitt friska liv, med dagens krav på anställda, där man ska arbeta för flera stycken.</p><p></p><p>Politikerna, som fattar dessa beslut, höjer själva sin lön med ca 4000 kr per år…på grund av de ökade levnadskostnaderna. Och behöver inte ens gå till jobbet….</p><p></p><p>Det ska löna sig att arbeta och betala skatt, dvs, det ska inte vara tillåtet att betala löner det inte går att leva av.</p><p></p><p>Den vägen politikerna väljer gör att svart arbete och kriminalitet ökar, människor måste ju överleva. De sänker bidragen till alla och höjer till dem som tjänar minst…gruppen som tjänar allra minst på att ta ett lågbetalt arbete och har störts möjlighet att hittat ett svart arbete, vilket lönar sig bäst för dem.</p><p></p><p>En studie i USA jämförde en rik stadsdel med en fattig, det var 5,8 kilometer mellan dessa två…men det skilde hela 17 år i livslängd! Om vi jämförde en fattig stadsdel med livslängden på dessa politiker med skyhöga löner, som inte ens behöver jobba för pengarna de får, skulle jag tro vi skulle hitta liknande skillnader.</p><p></p><p>Vad gäller högutbildade över 50 år, de som alltid har stört risk at förlora arbete då de uppnått höga löner och arbetsgivare kan få in nyutbildade för mycket mindre pengar. De har jättesvårt att få ett nytt arbete, för hög utbildade och för hög ålder för de arbeten som betalar urusla löner. SIG baserad på den höga lönen man hade försvinner om man tar ett låg betalt arbete (om man nu skulle få det). Och det har man inte ens möjlighet till svart arbete.</p><p></p><p>Efter 2 år som arbetslös är risken stor att man tömt alla besparingar och hunnit fått göra sig av med allt man byggt upp under ett helt liv och tagit studielån för att göra…att då hitta samma motivation att göra om sig som när man var ung och konkurrera mot unga människor…hur många klarar av det?</p><p></p><p>Någon berättade att oavsett regering de senaste 20 åren, har de alltid fått regera med borgerlig budget eftersom högerblocken har haft majoritet senaste 20 åren. (Om än att då fattar jag inte hur lilla miljöpartiet i vänsterblocken kunnat få sådan makt att de förändrat våra livsvillkor…har stora kunskapsluckor där känner jag). Om man frågar mig till politikerna är samma hela bunten och för min del låter jag ingen tvinga mig att välja mellan pest eller kolera…jag röstar blank.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shasha, post: 467207, member: 6600"] Problemet är också att lönerna är för låga, det går inte att leva på dem, men politikerna agerar från en moralisk synpunkt, inte ekonomisk. De vet att det är vad den okunniga människor kommer att ge dem en röst utefter..moral. Med deras höga löner kan de dessutom avskilja sig från det samhälle de skapar genom sina lagar. I stället för att göra det mer attraktiv att arbete, genom att tvinga fram löner det går att leva på, t.ex. genom att ta bort skattetrycket på företag med under 10 anställda, vill de göra det omöjlig att överleva utan arbete. Vilket skapar ett samhälle ingen vill leva i. Pengar saknas som sagt inte, det är en lögn från politikerna. Vi ser alla dessa miljarder de sänder till utlandet varje år. Det finns strax under strax 400000 arbetslösa…men runt 200000 sjukskrivna och ofta är det att man kör slut på människorna i arbetet, bara för att byta ut dem med nästa i kö för ett arbete. Det är samhället politikerna har skapat. Vet en svensk kvinna som slutade på sitt arbete inom vården som gav 31000 kr. Hon är strax under 60. De erbjudanden hon får nu när hon söker arbete är på 23000kr…efter över 20 års erfarenhet och 1 år som arbetslös. Nu har hon det så bra att hennes man betalar allting och har hög lön varför hon inte behöver ta ett sådant arbete. En yngre människa har i stället valet att arbeta svart och lyfta lilla bidraget. Det är inte vettig att någon arbetar och är borta från hemmet hela dagen…och knapp får en lön att leva av samtidig som de förkortar sitt friska liv, med dagens krav på anställda, där man ska arbeta för flera stycken. Politikerna, som fattar dessa beslut, höjer själva sin lön med ca 4000 kr per år…på grund av de ökade levnadskostnaderna. Och behöver inte ens gå till jobbet…. Det ska löna sig att arbeta och betala skatt, dvs, det ska inte vara tillåtet att betala löner det inte går att leva av. Den vägen politikerna väljer gör att svart arbete och kriminalitet ökar, människor måste ju överleva. De sänker bidragen till alla och höjer till dem som tjänar minst…gruppen som tjänar allra minst på att ta ett lågbetalt arbete och har störts möjlighet att hittat ett svart arbete, vilket lönar sig bäst för dem. En studie i USA jämförde en rik stadsdel med en fattig, det var 5,8 kilometer mellan dessa två…men det skilde hela 17 år i livslängd! Om vi jämförde en fattig stadsdel med livslängden på dessa politiker med skyhöga löner, som inte ens behöver jobba för pengarna de får, skulle jag tro vi skulle hitta liknande skillnader. Vad gäller högutbildade över 50 år, de som alltid har stört risk at förlora arbete då de uppnått höga löner och arbetsgivare kan få in nyutbildade för mycket mindre pengar. De har jättesvårt att få ett nytt arbete, för hög utbildade och för hög ålder för de arbeten som betalar urusla löner. SIG baserad på den höga lönen man hade försvinner om man tar ett låg betalt arbete (om man nu skulle få det). Och det har man inte ens möjlighet till svart arbete. Efter 2 år som arbetslös är risken stor att man tömt alla besparingar och hunnit fått göra sig av med allt man byggt upp under ett helt liv och tagit studielån för att göra…att då hitta samma motivation att göra om sig som när man var ung och konkurrera mot unga människor…hur många klarar av det? Någon berättade att oavsett regering de senaste 20 åren, har de alltid fått regera med borgerlig budget eftersom högerblocken har haft majoritet senaste 20 åren. (Om än att då fattar jag inte hur lilla miljöpartiet i vänsterblocken kunnat få sådan makt att de förändrat våra livsvillkor…har stora kunskapsluckor där känner jag). Om man frågar mig till politikerna är samma hela bunten och för min del låter jag ingen tvinga mig att välja mellan pest eller kolera…jag röstar blank. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Förändrad ersättning långtidsarbetslösa, från 65% ner till 25% - hur göra med skuldsanering innan förändringen?
Topp