Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Föräldraledighet under skuldsanering

Det är så att jag kommer behöva vara föräldraledig tidigare än tänkt för vårat minsta barn . Jag har just nu en pågående skuldsanering och väntetiden för en omprövning är just nu 5 månader och när den är färdigbehandlad kommer jag ha återgått till arbetet igen . Jag har möjlighet att ta extra jobb på helger kvällar och nätter som skulle göra att jag kan fullfölja min avbetalningsplan utan problem . Mina tankar är just nu att köra på det spåret om det går att ta ut föräldraledighet och samtligt jobba extra ? . Går det att få betalningsplanen nedsatt senare retroaktivt eftersom jag haft mindre betalningsutrymme en tid ?
Någon som har erfarenheter om föräldraledighet under pågående skuldsanering?

Jag tänker att föräldraledighet är ofta något som inte sker oplanerat, varför har du inte omprövat tidigare?

Jag tänker att föräldraledighet är ofta något som inte sker oplanerat, varför har du inte omprövat tidigare?
Min sambo fick ett jobberbjudande hon inte kunde tacka nej till så därför blev det tidigare än tänkt . Samtidigt dumt av mig att jag inte sökte omprövning för flera månader sedan eftersom det är så lång handläggningstid. Jag har inte haft min skuldsanering fastslagen så länge tänkte att det skulle vara negativt att gå på föräldraledighet ett par månader innan den var beslutad . Samtidigt är det en rättighet att vara hemma med barn . Riktigt dumt gjort och tänkt av mig nu i efterhand . Som läget är nu går det inte att påverka mer än att följa betalplanen antar jag eftersom omprövning behandlas när jag är tillbaka på jobbet igen . För det går väl inte att få betalningsplanen sänkt retroaktivt ?

Tror inte man kan få det retroaktivt.

Jag var både sjukskriven och föräldraledig i början av min skuldsanering, inget jag oprövade för jag hade ingen aning om hur mycket jag skulle tjäna samtidigt och klarade mig ändå. Hade levt på mycket mindre innan.

Min sambo fick ett jobberbjudande hon inte kunde tacka nej till så därför blev det tidigare än tänkt . Samtidigt dumt av mig att jag inte sökte omprövning för flera månader sedan eftersom det är så lång handläggningstid. Jag har inte haft min skuldsanering fastslagen så länge tänkte att det skulle vara negativt att gå på föräldraledighet ett par månader innan den var beslutad . Samtidigt är det en rättighet att vara hemma med barn . Riktigt dumt gjort och tänkt av mig nu i efterhand . Som läget är nu går det inte att påverka mer än att följa betalplanen antar jag eftersom omprövning behandlas när jag är tillbaka på jobbet igen . För det går väl inte att få betalningsplanen sänkt retroaktivt ?
Nej du får den inte sänkt retroaktivt på samma sätt som någon som måste börja betala mer efter omprövning av högre inkomst inte behöver betala in retroaktivt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp