Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Föll för "lyxfällan" och försöker fixa mitt liv, får ej samlingslån för hela beloppet

Hej!

Jag ska inte tråka ut er med min livshistoria, jag var fattig hela mitt liv tills jag fick ett jobb med en lön på 50k/månad före skatt ca 3 år sen som 30-åring. Jag började konsumera som fan och ångrar sönder mig nu. Vill ta tag i detta innan det går överstyr för att jag vill inte leva på lån längre. Jag har följande lån:
Kreditkort (2 maxade kort): ca 150 000 kr, kostar ca 6000kr/månad
Tidigare samlingslån: 330 000 kr, kostar 4800kr/månad
Privatlån 160 000 kr: betalar 5000 kr/månad (dock räntefri så jag tvekar om jag ska lägga till det i samlingslånet).

Varje ansökan jag får är för mindre belopp än det jag behöver. Jag vill sänka mina månadskostnader eftersom jag aldrig haft en buffert och varje gång nåt händer i livet blir jag tvungen att låna igen/använda kreditkort. Har ni några tips för min situation?

Har du fortfarande så hög lön och inga anmärkningar, så kanske du kan kolla med din bank om ett samlingslån?

Har du fortfarande så hög lön och inga anmärkningar, så kanske du kan kolla med din bank om ett samlingslån?
Har testat, de vägrar dock för att jag har så höga kreditkortslån och är rädda att jag ska fall i lånfällan igen när jag får ett lån. Jag har försökt säga att jag kan säga upp kreditkorten direkt när de är betalda etc men de vill att jag betalar av lite på de innan de ger mig ett lån, vilket har varit omöjligt

Helt ärligt nu då du uppenbarligen tidigare försökt med samlingslån men nu uppenbarligen sitter i samma sits igen så kanske du måste fundera djupare på ditt liv om varför du sätter dig i den här sitsen igen? Finns det ett spelberoende med i bilden?

Ok, men kan du testa om du kan sänka månadskostnaden (öka återbet. tiden) för samlingslånet och privatlånet? Sen lägger du dessa pengar på att betala mer på kreditkorten?

Har du ut runt 40 000 kronor och inte större utgifter på lån och krediter så har du antingen sjuka övriga kostnader eller vet jag inte var det brister.

Bara att betala av ena kreditkortet strikt och skära i övriga utgifter. Sen är du hemma med samlingslån förmodligen.

Helt ärligt nu då du uppenbarligen tidigare försökt med samlingslån men nu uppenbarligen sitter i samma sits igen så kanske du måste fundera djupare på ditt liv om varför du sätter dig i den här sitsen igen? Finns det ett spelberoende med i bilden?
Depression + spelberoende, vårdats i ett år snart. Var sjukskriven och har regelbundna gruppmöten varje vecka. Som sagt jag vill ej tråka ut er, finns säkert många i samma sits. Jag vill bara kunna skapa en situation med buffert och mindre månadskostnad för att inte hamna i en sits att jag ens tänker ta lån igen

Det viktigaste nu är ju att du lyckas hålla dig spelfri. Som jag förstår det är du det nu. Sjukt bra och starkt jobbat!

Men förmodligen är just det som behövs för ett samlingslån att du så att säga kan visa på en ekonomisk beteendeförändring. Genvägen att snabbt få ett samlingslån är mycket tuffare nu än tidigare. Det är som att man ska genomgå en skuldsanering light först, eller i alla fall processen som man genomgår innan man kan få Skusan godkänd .

Till exempel att du löpande betalar ner på krediterna konsekvent under en period, inte bygger på några nya lån och inte heller söker några nya.

Även för mig, som inte har haft spelberoende men å andra sidan hade mer lån än du som byggts upp under åren, tog det ett par år innan jag äntligen kunde få allt kvarvarande samlat på ett ställe. Och då var det helt avgörande att handläggaren kunde se på UC att jag inte använder krediter och att jag löpande amorterade ner på lånen.

Skulle du kunna söka ett lägre blanco för att betala bort krediterna först? Vad har du för UC-score idag?

Har du inte funderat på varför du aldrig blir beviljad större belopp? Meningen ”varje ansökan jag får är mindre belopp” får mig direkt att tänka att du har alldeles för många kreditupplysningar för att du söker lån för ofta. Hur många kreditupplysningar finns registrerade på dig och när var senaste gången?

Har du inte funderat på varför du aldrig blir beviljad större belopp? Meningen ”varje ansökan jag får är mindre belopp” får mig direkt att tänka att du har alldeles för många kreditupplysningar för att du söker lån för ofta. Hur många kreditupplysningar finns registrerade på dig och när var senaste gången?
Det kan vara det här... Tänkte inte på det. Har 10 st sen 1 år sen, hur illa är det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp