Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Följas åt att bli skuldfri
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="optimisten" data-source="post: 178024" data-attributes="member: 5079"><p>Det här blir mitt första inlägg här på forumet men jag har följt många av berättelserna här och lärt mig en del genom åren. </p><p>Jag har fått mycket motivation och styrka till att bli skuldfri och här är min kortfattade berättelse.</p><p></p><p></p><p>I början på 2013 hamnade jag i en ond spiral av mycket spelande och höga skulder. Jag glömmer aldrig känslan när pengarna sattes in på spelkontot och jag vann höga summor för att lika snabbt förlora allt. Detta ledde till att man satte in mer pengar och mer pengar osv. Jag brukade ta lönen innan räkningarna var betalda och spela för alla pengarna för att därefter ta sms-lån i hopp om att kunna vända på skutan igen. Det är bland det hemskaste jag vet när jag själv var medveten om att jag brände alla pengarna och inte kunde stoppa det.</p><p></p><p>Efter ca 4 - 5 månader av detta hade jag skulder som översteg 200 000 kr, det mesta i form av räntor och kostnader, och fler var på väg pga jag inte kunnat betala mina räkningar. </p><p>Jag var extremt besviken på mig själv och gav upp på allt. Jag höll dessutom allt i hemlighet i rädsla för att bli dömd av andra. </p><p></p><p>Men en dag kom vändningen... Jag gick och la mig en kväll och kunde inte sova. Jag grubblade länge över min situation och det var då jag bestämde mig för förändringen. I en stund av klarhet insåg jag att det inte var hållbart att fortsätta så, då gick jag upp mitt i natten och blockade alla mina konton, jag kommer ihåg att det var närmare 10 olika konton hos olika spelbolag men jag bara gjorde det.</p><p></p><p>Veckor och månader efter kunde jag känna abstinensen, min räddning blev att gå ut oftare och umgås mer med vänner för att inte tänka på spelandet. Tiden efter hade jag så mycket som 50 anmärkningar och högt skuldsaldo. Jag kommer ihåg att jag kände hur värdelöst allt kändes och att jag aldrig skulle kunna leva ett normalt liv igen. </p><p></p><p>Jag kände att jag ville påbörja processen och komma igång snabbt så jag förhandlade fram avbetalningsplan med alla bolag jag kunde. Jag insåg även att räntorna åt upp mycket av beloppen som jag betalade varje månad. Då skaffade jag ytterligare ett jobb och körde på, vissa dagar 14 timmar om dagen. Jag började betala av allt jag kunde till KF för att få ner skuldsaldot och undvika utmätning, tog mig ca 3 månader, kvar var det massa inkassobolag som jag ringde upp för att förhandla om ackord. Få var villiga att hjälpa men <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044" target="_blank">Svea</a> Inkasso, Gothia och Sileo var hjälpsamma och möjliggjorde att jag betade av skulderna till något lägre belopp. Resterande fick jag ordna avbetalningsplan med.</p><p></p><p>Jag har nu 4 anmärkningar kvar som försvinner i år och en avbetalningsplan för en skuld som just nu ligger på 14000 (ursprungligen 58 000) som jag kommer att ha betalat av helt i mars om allt går som planerat. Efter min upplevelse har jag kunnat spela sportspel, jag har testat att se hur jag reagerar på det och är oerhört glad över att jag inte fallit tillbaka dit igen på alla dessa år. Idag har jag riktlinjer som jag faktiskt följer vilket är skönt och har gjort att jag nu är fri från spelberoendet.</p><p></p><p>Jag tror att min resa har härdat mig och min syn på spel och det är jag väldigt tacksam över, det kanske var nödvändigt för mig att genomgå det för att lära mig min läxa. Att ha jobbat så mycket under ca 5 månader för att komma på rätt sida var oerhört ansträngande och bland det värsta jag gjort men så värt det.</p><p></p><p>Idag är jag glad och stolt över vad jag åstadkommit. Jag köper inte längre saker på avbetalning (kan inte hehe) och sparar minst 10% av min inkomst varje månad. </p><p></p><p>Med detta vill jag önska er som haft/har liknande problem lycka till och kämpa på! Det kommer alltid ett ljus i tunneln och det är den bästa känslan när man börjar se det ljuset.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="optimisten, post: 178024, member: 5079"] Det här blir mitt första inlägg här på forumet men jag har följt många av berättelserna här och lärt mig en del genom åren. Jag har fått mycket motivation och styrka till att bli skuldfri och här är min kortfattade berättelse. I början på 2013 hamnade jag i en ond spiral av mycket spelande och höga skulder. Jag glömmer aldrig känslan när pengarna sattes in på spelkontot och jag vann höga summor för att lika snabbt förlora allt. Detta ledde till att man satte in mer pengar och mer pengar osv. Jag brukade ta lönen innan räkningarna var betalda och spela för alla pengarna för att därefter ta sms-lån i hopp om att kunna vända på skutan igen. Det är bland det hemskaste jag vet när jag själv var medveten om att jag brände alla pengarna och inte kunde stoppa det. Efter ca 4 - 5 månader av detta hade jag skulder som översteg 200 000 kr, det mesta i form av räntor och kostnader, och fler var på väg pga jag inte kunnat betala mina räkningar. Jag var extremt besviken på mig själv och gav upp på allt. Jag höll dessutom allt i hemlighet i rädsla för att bli dömd av andra. Men en dag kom vändningen... Jag gick och la mig en kväll och kunde inte sova. Jag grubblade länge över min situation och det var då jag bestämde mig för förändringen. I en stund av klarhet insåg jag att det inte var hållbart att fortsätta så, då gick jag upp mitt i natten och blockade alla mina konton, jag kommer ihåg att det var närmare 10 olika konton hos olika spelbolag men jag bara gjorde det. Veckor och månader efter kunde jag känna abstinensen, min räddning blev att gå ut oftare och umgås mer med vänner för att inte tänka på spelandet. Tiden efter hade jag så mycket som 50 anmärkningar och högt skuldsaldo. Jag kommer ihåg att jag kände hur värdelöst allt kändes och att jag aldrig skulle kunna leva ett normalt liv igen. Jag kände att jag ville påbörja processen och komma igång snabbt så jag förhandlade fram avbetalningsplan med alla bolag jag kunde. Jag insåg även att räntorna åt upp mycket av beloppen som jag betalade varje månad. Då skaffade jag ytterligare ett jobb och körde på, vissa dagar 14 timmar om dagen. Jag började betala av allt jag kunde till KF för att få ner skuldsaldot och undvika utmätning, tog mig ca 3 månader, kvar var det massa inkassobolag som jag ringde upp för att förhandla om ackord. Få var villiga att hjälpa men [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044"]Svea[/URL] Inkasso, Gothia och Sileo var hjälpsamma och möjliggjorde att jag betade av skulderna till något lägre belopp. Resterande fick jag ordna avbetalningsplan med. Jag har nu 4 anmärkningar kvar som försvinner i år och en avbetalningsplan för en skuld som just nu ligger på 14000 (ursprungligen 58 000) som jag kommer att ha betalat av helt i mars om allt går som planerat. Efter min upplevelse har jag kunnat spela sportspel, jag har testat att se hur jag reagerar på det och är oerhört glad över att jag inte fallit tillbaka dit igen på alla dessa år. Idag har jag riktlinjer som jag faktiskt följer vilket är skönt och har gjort att jag nu är fri från spelberoendet. Jag tror att min resa har härdat mig och min syn på spel och det är jag väldigt tacksam över, det kanske var nödvändigt för mig att genomgå det för att lära mig min läxa. Att ha jobbat så mycket under ca 5 månader för att komma på rätt sida var oerhört ansträngande och bland det värsta jag gjort men så värt det. Idag är jag glad och stolt över vad jag åstadkommit. Jag köper inte längre saker på avbetalning (kan inte hehe) och sparar minst 10% av min inkomst varje månad. Med detta vill jag önska er som haft/har liknande problem lycka till och kämpa på! Det kommer alltid ett ljus i tunneln och det är den bästa känslan när man börjar se det ljuset. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Följas åt att bli skuldfri
Topp