Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fått mejl om extrakostnader

för länge sen hade jag lån hos Paxo, jag fick dela upp detta på 2 avbetalningar. Betalde in enligt plan. Igår fick jag ett mejl, att jag var skyldig ytterligare 102 kr för avgifter som tillkommit..
Ska inte dessa vara inräknade i planen? Är det någon mer än jag som fått mejl?

Vet att jag fått det från Svea Inkasso på något som låg hos dem. Hade som regel efter det att innan jag gjorde sista betalningen till något inkasso så ringde jag upp dem och talade om vilken dag jag skulle göra den sista betalningen . Då räknade de fram räntan till den dagen så det blev aktuellt belopp på lösendagen.

Ok, tycker det är lite irriterande när de räknar ut vad man ska betala av på två månader sen skickar extra räkning efter 4 månader man betalt sista gången. Jag betalde i tid och summa de sa.

Har man en uppgjord avbetalningsplan som man har följt till punkt och pricka så är det min åsikt att i denna ska alla räntor och avgifter ingå. Jag hade påpekat att skulden är betald enligt plan och ifrågasatt kravet.

Luktar ju lång väg att man gör så här i syfte att blåsa folk. Alltså att man gör så här i regel. Du ska ha klart specificerat hur detta kommer sig och hur en skött avbetalningsplan långt efteråt kan medföra nya kostnader. Klart dom är ute efter att folk bara ska betala in, även om det är relativt låga summor så blir det mycket pengar när det handlar om många kunder.

Fick från Alektum ett brev med krav från Paxo Finans AB. Ett lån jag hade i början av 2013. Det är snart tre år sedan och jag vet inte med mig att jag "struntat" i att betala men hittar inget i mina privatgiropapper. Kan ha betalat via kassagirot också. Hade inte internetbank 2013. Ringde Alektum och nämde detta och dom sa utan bevis så är jag naturligtvis betalningsskyldig och att dela upp betalningen hade dom fått order om från Paxo att inte godkänna. Luktar panik av bolaget att desperat försöka få in pengar. Dåligt att dom inte ens skickat ut ett kravbrev i detta ärende!
Någon annan som råkat ut för detta i dagarna..???

Paxo lämnade förut till Gothia inkasso. Dom har nu i december sålt sina Paxoärenden till Alektum, du har inte haft avbetalning mot Gothia?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp