Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått lån beviljat med betalningsanmärkning

Hej,

jag ville bara berätta för er om att det går faktiskt att få lån (ett större sådant) trots att man har en betalningsanmärkning.
Så att ni vet läget så var det som följande:
Inkomst 394 000
Underskott 13 000
1 betalningsanmärkning som går ut i början på mars nästa år
8 stycken förfrågningar (yngsta från 2015-06-27)
Inget aktuellt skuldsaldo
Historiskt skuldsaldo 4 av de senaste 24 månaderna - högsta skulden uppgick till 20.256 kr
Score: 3,6

Och idag sökte jag ett samlingslån på 150 000 kr hos Compricer AB och fick beviljat hela summan hos Avida Finans AB. Till en usel ränta om 23% - men ... jag är extremt tacksam då detta innebär att Frogtail; Brixo; ViaConto; Meddelandelån; KontantFinans; Cash2You; Ellos; La Redoute; Nätlån; 38:an och två personliga lån kan pyntas av.
Hela beloppet går åt på öret och jag har väl sällan varit så glad för ett lån som nu. För nu kan jag komma till rätta med den här negativa spiralen ned i helvetet som alla smålån och tillfälliga nödlösningar har fört in mig på.
Och när sista anmärkningen försvinner kan jag äntligen ansöka om ett vettigt lån med bra ränta :) :) :)

Då får man väl gratulera:)

/Med vänlig hälsning

Dominik
Då får man väl gratulera:)

/Med vänlig hälsning

Dominik
Hej,

jag ville bara berätta för er om att det går faktiskt att få lån (ett större sådant) trots att man har en betalningsanmärkning.
Inkomst 394 000
Underskott 13 000
Historiskt skuldsaldo 4 av de senaste 24 månaderna - högsta skulden uppgick till 20.256 kr

Och idag sökte jag ett samlingslån på 150 000 kr hos Compricer AB och fick beviljat hela summan hos Avida Finans AB. Till en usel ränta om 23% - men ... jag är extremt tacksam då detta innebär att Frogtail; Brixo; ViaConto; Meddelandelån; KontantFinans; Cash2You; Ellos; La Redoute; Nätlån; 38:an och två personliga lån kan pyntas av.
Hela beloppet går åt på öret och jag har väl sällan varit så glad för ett lån som nu. För nu kan jag komma till rätta med den här negativa spiralen ned i helvetet som alla smålån och tillfälliga nödlösningar har fört in mig på.
Och när sista anmärkningen försvinner kan jag äntligen ansöka om ett vettigt lån med bra ränta :) :) :)

Hej,

Inkomst 394 000
Underskott 13 000

Grattis, va kul.. :)

Det mest befriande mejlet jag någonsin skrivit:

"Hej,

jag mejlar er på grund av att jag har haft eller har ett konto hos er på ett eller annat sätt.
Mina skulder hos er ska vara reglerade och ligga på 0 kronor – därmed vill jag att all aktivitet avslutas hos er.
Jag vill med andra ord:
- Avsluta de konton som finns i mitt personnummer hos er.
- Spärra mig och mitt personnummer hos er. Ergo, jag vill förhindra alla möjligheter att öppna ett nytt konto och/eller ta nya lån hos er.

Jag önskar en bekräftelse från er när detta sker och tackar er på förhand för hjälpen.

Vänlig hälsning,

X
"

Och mejlet ska skickas till följande så fort jag ser att det står en 0:a i skuldsaldo på respektive bolag:

kundtjanst@meddelandelan.se; info@frogtail.se; info@viaconto.se; kundtjanst@ferratumbank.se; kundservice@cash2you.se; info@monetti.se; kundtjanst@kredit365.se; kundtjanst@38an.com; kundtjanst@natlan.se; info@onea.se; kundservice@kontantfinans.se; info@ellos.se; service@laredoute.se; info@brixo.se

Plus att idag kom 150 000 kr in på kontot och 150 000 kr har gått åt till att reglera allt. Därmed har jag nu skapat en bra grund för mig själv ... och det känns ju så jefla bra att det finns inte. Äntligen kan jag andas ut gällande den här hemska spiralen nedåt som jag hade hamnat i :)

STORT GRATTIS:) Vet när jag själv löste mina lån hos Onea och Vivus förra året så vill de veta om jag ville ha en livstidsspärr eller inte, så du kanske ska gardera dig mot det också.

Tack ca5tio för tipset - då ska jag formulera om mejlet och lägga till att jag önskar "livstidsspärr" :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp