Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått krav från Kronofogden

Hur lång tid har man på sig att bekräfta ett krav från Kronofogden? Fick det på kivra nu i eftermiddags.

Jag har fått mitt första ärende dit så har inte en aning hur det fungerar, vill helst undvika att det blir löneutmätning och hembesök/besök på jobbet nu innan jul.
Behöver jag vara orolig för det eller hur fort går allt?

Hoppas någon vänlig kan förklara lite hur det fungerar och lite hur det går till nu i början?

om det är ett betalningsföreläggande du fått finns det inte ens en teoretisk möjlighet att få löneutmätning i år.

Då ä det ett betalningsföreläggande. Är knappt teoretiskt möjligt i januari heller. Februari är möjligt men mer troligt senare under våren.

Då ä det ett betalningsföreläggande. Är knappt teoretiskt möjligt i januari heller. Februari är möjligt men mer troligt senare under våren.
Okej, tack för det svaret!

Men hur fungerar det nu i början? Har jag 10 dagar på mig att bekräfta att jag har fått brevet? Så alltså sista dagen den 18/12.
Vad händer efter det?

En fråga till…
Måste man bekräfta direkt att man har mottagit brevet eller kan man vänta några dagar utan att det händer något?
Har försökt att söka om det men hittar typ ingenting

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp