Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått brev om återbetalning från Kronofogden vid skuldsanering – är det sant?

Fick ett brev från kronofogden i Kivra och kände genast hur pulsen ökade och magen knöt sig! Har jag missat något?? Men nej? Det står att jag har betalat för mycket i min skuldsanering och ska få tillbaka en summa plus ränta. Skojar dem? Nu, 4.5 år efter avslutad sanering? De måste ju ha gjort något galet?

Bättre sent än aldrig - trevligt med en positiv överraskning.

Bättre sent än aldrig - trevligt med en positiv överraskning.
Ja, men törs nog inte tro på det innan pengarna kommer. Och hur ska de veta till vilket konto pengarna ska?
Undrar ju också hur det kan ha blivit fel. Jag betalade ju inte de sista månaderna heller.

Hade nog ringt och kollat med dom. KFM ser typ alla uppgifter hos skatteverket så antar det är samma utbetalningskonto som du har där vid ex skatteåterbäring

Hade nog ringt och kollat med dom. KFM ser typ alla uppgifter hos skatteverket så antar det är samma utbetalningskonto som du har där vid ex skatteåterbäring
Ja, jag ska ringa i morgon om jag får tid. Men är förberedd på att de svarar att de har gjort fel.

Fick ett brev från kronofogden i Kivra och kände genast hur pulsen ökade och magen knöt sig! Har jag missat något?? Men nej? Det står att jag har betalat för mycket i min skuldsanering och ska få tillbaka en summa plus ränta. Skojar dem? Nu, 4.5 år efter avslutad sanering? De måste ju ha gjort något galet?
Måste bara säga, Hatten av! du har klarat 4.5 år fyfan va bra jobbat. Själv fick jag precis inledande och inväntar förhoppningsvis 5 år av hårt arbete för att sedan bli helt skuldfri.

Hur mycket ska du få tillbaka? Hundra kronor eller tiotusentals?

Hade du Ars enterprize i saneringen?

Typ 20000 och lite ränta.
Förstår inte riktigt hur det går ihop om du betalat för lite att du fått tillbaka 20.000+ränta. Men det måste ju stämma, för det finns pengar kvar på kontot du betalat in till. Det är knappast någon av misstag som betalat på fel OCR nummer.

Om jag ska gissa:

1. En borgenär har gått i konkurs.
2. Sista åren så har dom haft stängt bankkonto och pengarna som ska betalas ut från skuldsaneringen har inte kunnat betalas ut till det bankkontot.
3. KFM har försökt komma i kontakt med borgenär men inte fått svar.
4. Pengarna har legat kvar på kontot tills nu och eftersom ingen har hört av sig om dom så får du tillbaka dom.

Alternativt att någon borgenär uppgett fel kontonummer från början. skulle ha fått utbetalt men aldrig svarat när KFM hört av sig att dom måste rätta till kontonummer.

Oavstt så tror jag det stämmer att du ska få tillbaka pengar på något sätt även om det låter märkligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp