Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått avslag efter inledande

Nu har jag fått besked om avslag.
Står i brevet att jag har skulder på 917000 vilket inte stämmer då när jag skrev in alla skulder som jag har landade på 1,5 miljon.
Så nu står det att jag kan betala inom överskådlig tid. Åh vad ledsen jag är.

Det är i alla fall väldigt konkret.

Överklaga direkt och visa att beslutet inte stämmer. Eller ansök igen och ta med avslaget i ansökan tillsammans med dokumentation som visar att det är fel.

Så tråkigt! Men om de avslagit på felaktiga grunder måste du ju överklaga.

Ser att remember skulden på 500k inte är med. Vet att jag skrev in den när jag ansökte.

Mailade min handläggare och fick svar att jag antingen kan överklaga eller ansöka på nytt.
hur överklagar man?
ska jag ta en skärmdump på mitt lån hos remember?

Hur kan inte remember vara med om du uppgett det?

Mailade min handläggare och fick svar att jag antingen kan överklaga eller ansöka på nytt.
hur överklagar man?
ska jag ta en skärmdump på mitt lån hos remember?
Det kommer stå i beslutet hur man överklagar. Du skall överklaga till KFM som sen skickar det till Tingsrätten i din ort för vidare handläggning. Det är låg prio hos Tingsrätten så räkna med att det tar jaaa upp till 3 månader för svar. Är det Kalmar som gett avslag?

Det kommer stå i beslutet hur man överklagar. Du skall överklaga till KFM som sen skickar det till Tingsrätten i din ort för vidare handläggning. Det är låg prio hos Tingsrätten så räkna med att det tar jaaa upp till 3 månader för svar. Är det Kalmar som gett avslag?
Ok kanske bättre ansöka på nytt i så fall!
Nä jag hade Sundbyberg. Kanske ska passa på att byta till roligare jobb istället och få löneutmätning!

Det står till oss så om jag vill maila in överklagan så ska jag maila vanliga kronofogden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp