Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått annan persons faktura!!

Någon mer än jag som fått Mail idag från Instabank där dom går ut med att dom skickat ut dubbla fakturor (dvs ens egen + någon annans i samma dokument).
Det framgår ju känsliga personuppgifter där i och jag själv har ett ovanligt namn & är lite halvoffentlig ...
Känns jättejobbigt att uppgifterna ev sprids, tänker att det är känsligt oavsett vilket namn man har/vem man är.

Fick hem en dubbelfaktura en gång från nån sms-långivare, typ Viaconto. Där låg både min egen faktura och en till, gissningsvis personen med kundnummer efter mig. Googlade på det då och såg att det hänt ett par andra kunder. Så det här är inte första gången nåt liknande händer.

Vad är det för känsliga personuppgifter som kan stå på en faktura? Har man skyddad identitet så får man rimligen inget lån, så det drabbar nog ingen särskilt hemlig person. Visst, det kanske står kontonummer eller nåt annat som är halvsvårt för tredje man att få fram, men vad skall någon göra med den informationen?

Det känns inte som ett värre problem än om brevbäraren av misstag delar ut din faktura till grannen eller tappar den på marken. Jag har flera gånger fått andras post (som jag självklart inte har öppnat, men är man nyfiken så är det klart att man kan det...)

Det är supervanligt att företag för andras post. Under en period i somras fick vi hur mycket post som helst som var adresserat till Moderaterna (även sådant som var att: Ulf Kristersson och justitieministern). Även idag får vi dagligen andras post och man gör sitt bästa med att inte öppna dessa av misstag men det kan hända ibland.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp