Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får KFM utmäta något under tiden från inledande till beslut?

Jag har inga oreglerade skulder som inte ligger hos KFM och som därmed inte är med i min ansökan om skuldsanering.

Får Kronofogden mäta ut någonting efter att jag har beviljats inledande och väntar på beslut? Och om så är fallet, gör de det?

Jag vill veta om jag kan köra en lånad bil eller inte, utan att riskera att bilen mäts ut om jag blir stannad i en poliskontroll. Min tolkning av lagen är att det inte ska vara någon fara, men jag har hört att personer fått andra besked vid kontakt med KFM.

Jag har inga oreglerade skulder som inte ligger hos KFM och som därmed inte är med i min ansökan om skuldsanering.

Får Kronofogden mäta ut någonting efter att jag har beviljats inledande och väntar på beslut? Och om så är fallet, gör de det?

Jag vill veta om jag kan köra en lånad bil eller inte, utan att riskera att bilen mäts ut om jag blir stannad i en poliskontroll. Min tolkning av lagen är att det inte ska vara någon fara, men jag har hört att personer fått andra besked vid kontakt med KFM.
Nej, under inledande kan man inte utmäta något för skulder som ingår i skuldsaneringen.

Nej, under inledande kan man inte utmäta något för skulder som ingår i skuldsaneringen.
Och i skuldsaneringen ingår väl automatiskt alla skulder som antingen ligger hos KFM eller som fordringsägare rapporterar in efter annons i POIT?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp