Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Får jag ha vilket yrke jag vill under min skuldsanering?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="annlo" data-source="post: 368535" data-attributes="member: 512"><p>Det beror ju på hur mkt övertid det handlar om i pengar o om det är stadigt varje månad. Att jobba extra ibland är inget som behöver rapporteras. Men skulle du stadigt få ut låt säga 10000 extra varje månad så är risken stor att en borgenär kommer begära omprövning el upphävning av saneringen om du inte själv lämnar in omprövning. </p><p>Men kan du få ut ungefär samma inkomst på din kompis firma + deltidsbrandman som nu då du jobbar mer än 100 % så kan det ju funka att göra som du tänker. </p><p>Hela grejen är att KFM ser till om du gjort allt du kan själv för att lösa dina skulder o de ser ju ifall du skulle bytt jobb innan ansökan o drastiskt minskat din inkomst. Sen kommer inte KFM kräva att du ska fortsätta jobba 140 %. </p><p>Jag jobbade själv orimligt mkt åren innan saneringen plus tog knappt ut semester utan tog ut det i pengar istället. Det gjorde ju att då KFM kollade min årsinkomst jämfört med det jag angett i ansökan (där jag skrivit enbart vad jag tjänar på mitt jobb m ob o nått extrapass i månaden) så skilde det ju massor. Under handläggningstiden från första samtal till beslut så pratade jag o min handläggare oxå kring det med lön. Så det blev pålagt några tusen extra på min förväntade inkomst. Helt ok enl mej. Jag fick även en omprövning fr en borgenär mot mej pga detta. Men jag kunde redogöra för varför min inkomst varit så hög åren innan jämfört med vad som fanns i mitt skuldsaneringsbeslut. Så KFM avslog den omprövningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="annlo, post: 368535, member: 512"] Det beror ju på hur mkt övertid det handlar om i pengar o om det är stadigt varje månad. Att jobba extra ibland är inget som behöver rapporteras. Men skulle du stadigt få ut låt säga 10000 extra varje månad så är risken stor att en borgenär kommer begära omprövning el upphävning av saneringen om du inte själv lämnar in omprövning. Men kan du få ut ungefär samma inkomst på din kompis firma + deltidsbrandman som nu då du jobbar mer än 100 % så kan det ju funka att göra som du tänker. Hela grejen är att KFM ser till om du gjort allt du kan själv för att lösa dina skulder o de ser ju ifall du skulle bytt jobb innan ansökan o drastiskt minskat din inkomst. Sen kommer inte KFM kräva att du ska fortsätta jobba 140 %. Jag jobbade själv orimligt mkt åren innan saneringen plus tog knappt ut semester utan tog ut det i pengar istället. Det gjorde ju att då KFM kollade min årsinkomst jämfört med det jag angett i ansökan (där jag skrivit enbart vad jag tjänar på mitt jobb m ob o nått extrapass i månaden) så skilde det ju massor. Under handläggningstiden från första samtal till beslut så pratade jag o min handläggare oxå kring det med lön. Så det blev pålagt några tusen extra på min förväntade inkomst. Helt ok enl mej. Jag fick även en omprövning fr en borgenär mot mej pga detta. Men jag kunde redogöra för varför min inkomst varit så hög åren innan jämfört med vad som fanns i mitt skuldsaneringsbeslut. Så KFM avslog den omprövningen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Får jag ha vilket yrke jag vill under min skuldsanering?
Topp