Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får jag anmärkning hos Kronofogden?

Har löst många skulder nu med hjälp av ett större lån hos marginalen!
Nu har jag hunnit få ett betalningsföreläggande från KF, måste jag skicka in att jag har tagit emot brevet, inkassoföretaget får nog sina pengar idag, hoppas jag!
Får jag inte en anmärkning om jag skickar in delgivningspappret från KF?

Har löst många skulder nu med hjälp av ett större lån hos marginalen!
Nu har jag hunnit få ett betalningsföreläggande från KF, måste jag skicka in att jag har tagit emot brevet, inkassoföretaget får nog sina pengar idag, hoppas jag!
Får jag inte en anmärkning om jag skickar in delgivningspappret från KF?

Du behöver inte vara orolig för anmärkning,från den dag du skriver under och skickar
in delgivningskvittot till KF så har du 10 dgr på dej att betala skulden!Eftersom du nu
betalat till inkassot så är det lugnt,även om du nu skickar in kvittot,så är ju skulden löst
inom dessa 10 dgr.Det du ska kolla upp är att inkasso har återkallat ärendet från KF, du kan ringa och säga att du betalat och be dem titta så betalningen nåt dem och fråga om de nu återkallat! Lycka till och skönt för dej att bli av med skulderna!

Tack för svaret!
Känns jätteskönt att ha betat av det mesta av skuldberget!

har du betanmärkning
låna du med medsökande?

Som all ovan intygat, ingen anmärkning innan utslag. Är skulden betald - bestrid. Inkassobolaget skall återkalla när de får betalningen. Dessutom tycker jag du skall be KFM om registerrättning för att ta bort deras ansökan om föreläggande om du betalade innan de hann skicka till KFM.

Återkallande av betalningsföreläggande ?

Jag fick 2 st föreläggande,samma dag som jag fick brev från inkasso att de sänt till KF
Jag betalade skulden till inkasso och undrar nu om jag kommer få brev från KF att inkasso har
återkallat ärendet eller måste jag själv göra ngt? Tacksam ifall ngn vet??

Jag fick 2 st föreläggande,samma dag som jag fick brev från inkasso att de sänt till KF
Jag betalade skulden till inkasso och undrar nu om jag kommer få brev från KF att inkasso har
återkallat ärendet eller måste jag själv göra ngt? Tacksam ifall ngn vet??

I slutänden meddelar KF dig att ärendet avslutats men detta kan ta en månad innan du får det beskedet så dumt att bara gå och vänta om det blir något fel.
Du måste bestrida föreläggandet från KF om inte inkassot återkallat ärendena.
När föreläggandet kommer skall det skrivas på inom 10 dagar, gör du ej det kommer en påminelse om ärendet ligger kvar hos KF, påminelsen skall skrivas på inom 5 dagar,skriver du på att du bestrider ärendet för att det redan är betalt kontaktas inkassofirman av KF och dom har 20 dagar på sig att svara. Bästa är att alltid själv ringa och kontrollera så att ärendet återkallas av den som du varit skyldig pengar som du betalat.

Ingen anmärkning, min man som medsökande och vårt hus som säkerhet!

Hur mycket fick ni låna? Tog de över era befintliga huslån eller fick ni behålla dem?
Undra lite om proceduren kring detta,för det var ett så kallat omstartslån eller?
Kom de och värdera erat hus oxå,antar det måste finnas ett övervärde på huset mot vad ni har befintliga lån på? Många frågor...men skulle bli glad om du ville förklara lite hur ni gick till väga och hur krångligt det var eller inte ! Man känner sej så utlämnad..när det är kaotiskt ekonomiskt! Tack på förhand

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp