Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få ut pengar via Kronofogden när gäldenärens anställning upphört?

Hej. Jag driver in en skuld genom kfm.

Allt är klart och det är under verkställighet.
Fick utbetalning från årets skatteåterbäring från denna person.
Personen hade löneutmätning men jag hann aldrig få något utbetalt då anställningen upphörde. Personen sa upp sig eller vad vet jag? Då upphörde även löneutmätningen.

Nu till frågan. Personen har arbetat under 2-3 månader men jag har ej hört något från kfm och inte fått några pengar heller? Får inte kfm reda på ny anställning eftersom de inte är någon aktiv löneutmätning? Borde jag kontakta kfm eller hur funkar det?

Tacksam för svar

Hej. Jag driver in en skuld genom kfm.

Allt är klart och det är under verkställighet.
Fick utbetalning från årets skatteåterbäring från denna person.
Personen hade löneutmätning men jag hann aldrig få något utbetalt då anställningen upphörde. Personen sa upp sig eller vad vet jag? Då upphörde även löneutmätningen.

Nu till frågan. Personen har arbetat under 2-3 månader men jag har ej hört något från kfm och inte fått några pengar heller? Får inte kfm reda på ny anställning eftersom de inte är någon aktiv löneutmätning? Borde jag kontakta kfm eller hur funkar det?

Tacksam för svar
KFM kontrollerar inte detta varje månad nej.
Varje beslut om utmätning tas för en enskild arbetsgivare så byter personen arbetsgivare behöver nytt beslut tas för den arbetsgivaren.

Okej tack för svar. Då kontaktar jag kfm och informerar dom angående den nya anställningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp