Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få ner månadskostnad på lån under en kort period

Hej forumet!

Är det möjligt att få ner månadskostnaden på sina lån under en kort period, vi säger 3-4 månader eller nåt sånt ?
Bankerna de gäller är marginalen och collector , rätt stora lån på 150k och 250k, är de sjyssta när de gäller sånt här och hur ska man formulera sig om man tex skickar iväg ett mail till dessa och frågar? Vad för deal skulle man kunna få? Det är min fru som skulle behöva detta en kort period nu då hon är föräldraledig och vi skulle behöva få lite mer pengar över en kort period för att betala en annan sak.

Hej forumet!

Är det möjligt att få ner månadskostnaden på sina lån under en kort period, vi säger 3-4 månader eller nåt sånt ?
Bankerna de gäller är marginalen och collector , rätt stora lån på 150k och 250k, är de sjyssta när de gäller sånt här och hur ska man formulera sig om man tex skickar iväg ett mail till dessa och frågar? Vad för deal skulle man kunna få? Det är min fru som skulle behöva detta en kort period nu då hon är föräldraledig och vi skulle behöva få lite mer pengar över en kort period för att betala en annan sak.
Många banker erbjuder amorteringsfritt under x antal månader. Då betalar du endast ränta och månadskostnaden blir ju inte alls lika hög. Kan ju vara läge att höra med dom och det är ju en vettig lösning om det ändå bara är under en kort period.

Hej forumet!

Tycker du ska ringa istället för Maila :) tror det gör det bättre :)

Antingen om du frågar efter amorteringsfritt under några månader eller om du kan förlänga återbetalningstiden på dina lån så får du generellt lägre månadskostnad mot att det tar längre tid att betala tillbaka.

Ett annat alternativ är att be om att betala hälften av det du betalar idag mot att du betalar resterande efter säg 4 månader men då skjuter du upp betalningar så frågan är om din ekonomi klarar av det. Detta alternativet brukar jag använda mot inkassobolagen om de inte nappar på andra alternativ.

Börja först med att fråga det som passar dig bäst. De kankse är villiga att ge dig en betalfri månad och sen annan hjälp de andra månaderna?

Men jag säger som Dunder, ring istället för att mejla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp