Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få lån hos Balanzia - Frågor

Jag har i ett par år haft sikte på detta månadsskifte för att söka ett lån på Balanzia. Natten till idag försvann ytterligare två betalningsanmärkningar och betyget är nu 5,89. Jag väntar till månadsskiftet, ibland gör ju det någonting litet.

Har kvar fem anmärkningar (varav fyra TV-avgifter...) som alla försvinner det närmsta året. 0 FF, 0 kr i lån på UC. Inkomst 398.

Skrev till Balanzia förra veckan (då betyget var 8,20) och fick svaret att "vi ser ingen anledning till varför det inte skulle gå igenom" - känns dock som att det är deras standardsvar...

Har ett par frågor. Jag har egentligen hål för dryga 300.000 kr att täcka, främst privata skulder. Av detta "brinner" ungefär hälften, så behöver minst 150.000. Hur funkar det på Balanzia - om jag söker 250, kan jag bli erbjuden exempelvis 100 eller blir det tvärnobben om man tar i för mycket?

Vad ska jag ange för anledning? Egentligen är det ju samla lån - men privata lån är ju någonting annat, så kanske inte är så smart?

Om Balanzia skulle skita sig, vilka andra aktörer finns minsta lilla chans på? Avida och Big Bank, någon fler?

Wish me luck!

Jag var i en liknande situation i våras. Hade 3,2 i betyg och fyra betalningsanmärkningar. Sökte 150 000 hos Balanzia och det blev beviljat nästan direkt, typ efter en kvart. Pengarna på kontot dagen efter, 7,5 % ränta. Jag har inte haft några som helst dåliga erfarenheter av dem, även om jag lär lösa lånet I höst då min sista anmärkning försvinner och jag antagligen kan få väsentligt lägre ränta hos en riktig bank. Men 7,5 % är ändå drägligt.

Jag var i en liknande situation i våras. Hade 3,2 i betyg och fyra betalningsanmärkningar. Sökte 150 000 hos Balanzia och det blev beviljat nästan direkt, typ efter en kvart. Pengarna på kontot dagen efter, 7,5 % ränta. Jag har inte haft några som helst dåliga erfarenheter av dem, även om jag lär lösa lånet I höst då min sista anmärkning försvinner och jag antagligen kan få väsentligt lägre ränta hos en riktig bank. Men 7,5 % är ändå drägligt.
Lovande, även fast du ju då hade ''bra'' och jag har ''mindre bra''..

Även jag fick med anmärkning hos Balanzia. Btw du skriver att dina anmärkningar går ut närmsta året är det alltså 2019 du menar?

Nej, min anmärkningar försvinner fram till och med augusti 2020.

Nu är det helvetiskt nervöst... Kunde inte hålla mig och gjorde ansökan, tänkte att i värsta fall kan betyget försämras vid månadsskiftet (om nåt bolag jag har börjar rapportera in).

Sökte 200.000. Det laddade och laddade och sedan fick jag till svar "Att vi återkommer strax". Hur har gången varit för er andra? Har ni fått ett JA eller NEJ direkt? Hur skall detta tolkas... Jävlar alltså, äckligt spännande.

Gärna snabba svar, pallar inte med detta =)

Jag fick lån där med ganska dåliga förutsättningar.
De återkommer oftast under dagen.
Jag angav att jag skulle köpa bil, men i självs verket skulle jag ha pengarna till att samla lån. Håller tummarna för dig!

Nu har det gått snart två timmar utan svar och då har jag lätt att bli nojig.. Vill dock inte skriva till dom, kanske verkar desperat. Inget ovanligt med en sån här typ av behandlingstid?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp