Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Extremt komplicerad ekonomisk situation
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="doftljuset" data-source="post: 287022" data-attributes="member: 6811"><p>Hej! </p><p></p><p>Hoppas ni alla har haft en God Jul! </p><p></p><p>Vet inte om detta är rätt forum men har läst en hel del här och vill nu dela med mig av min situation i hopp om att kanske hitta någon som vart i liknande sits eller har tips etc.. </p><p></p><p>Jag är idag mellan 26-32 år gammal och har skulder hos kronofogden på ca 800Tkr, dessa skulder har fastställts under 2021 då jag släppte allt i slutet av 2020. Utöver dessa skulder har även min familj tagit ut ett lån på 350Tkr som jag betalar av varje månad, detta för att de försökt att hjälpa mig under åren att samla små smslån osv.</p><p></p><p>För att förstå hur allt började och hur jag hamnade här kan vi gå tillbaka till när jag blev 18 år, jag fastnade rätt snabbt i ett grovt spelmissbruk som varade enda till 2018 då spelpaus.nu kom och jag äntligen kunde spärra mig. Jag hade redan vid 21 år ålder olika sms lån och blancolån på ca 3-400Tkr som jag under åren betalt allt ifrån 10-20Tkr i månaden för att inte hamna hos kronofogden. </p><p></p><p>Jag har sedan studenten aldrig haft en lön under 30,000 efter skatt, har aldrig haft fastlön utan jag jobbar inom ett yrke där jag får pengar baserat på min prestation. </p><p></p><p>Jag drev under ca 5 år eget bolag främst som konsult där jag hyrde ut min expertis till andra bolag. Under 2019 när ekonomin började stabilisera sig valde jag att satsa på min egna affärsidé vilket gjorde att jag tog ut lån på företaget med personlig borgen, detta var på ca 350Tkr, allt såg ljust ut och jag investerade pengarna i mitt företag och det började gå riktigt bra med omsättning på ca 150-200Tkr med hög vinst marginal och väldigt få utgifter då de lånade pengarna finansierade det jag behövde. </p><p></p><p>Men efter några månader kom smällen, Covid-19, detta minskade min omsättning med ca 75% och jag kämpade i månader med att hålla allt flytande, både mina privata skulder och företagets, men tillslut kom det till en punkt där det helt enkelt inte gick att bedriva just den verksamheten och jag ansökte om KK. Det var i samma veva jag lät mina privata skulder gå till kronofogden då inget gick ihop under denna tidpunkt. </p><p></p><p>Utmätning påbörjades (Dock väldigt litet belopp då jag under den perioden inte hade någon direkt inkomst av tjänst. Men har under de senaste månaderna arbetat tillfälligt som anställd just för att kunna betala familjen och överleva. </p><p></p><p>Nu till mitt problem, jag tjänar tillräckligt bra för att kronofogden skulle kunna utmäta 20.000 per månad och leva på existensminimum men då kan jag inte betala de lånet min familj har på sig för då kommer de att förfalla och då hamnar de hos kronofogden, jag vill givetvis göra rätt för mig och betala av skulderna trots att jag vet om att minst 50% hade gått till räntor och skit men då jag inte skulle ha pengar över att betala familjen ser jag inte detta som något alternativ, oavsett ifall det betyder att skulderna ökar (Vilket jag är fullt medveten om). </p><p></p><p>Jag kommer med all säkerhet att utredas inom kort igen vilket gör att jag kommer att behöva säga upp mig från mitt jobb. </p><p></p><p>Jag jobbar inom ett område som inte kräver att jag är anställd, och jag är med min expertis extremt eftertraktat inom mitt område vilket gör det lätt för mig att få nya uppdrag. </p><p></p><p>Min plan är alltså nu att bygga upp ett sätt för mig att kunna fortsätta betala min familj för de skulder de har tagit åt mig samtidigt som jag bygga upp ett större kapital under en period där jag i framtiden helt enkelt kan slutbetala hela skulden eller förhandla med fodringsägarna för att bli kvitt helt och hållet. </p><p></p><p>Det handlar inte om att jag försöker "lura" KFM utan det handlar om att jag inte ser några alternativ då jag absolut inte vill sätta min familj hos KFM. </p><p></p><p>Finns det någon som vart i liknande sits? Är jag helt galen, missar jag något? Vad hade ni själva gjort?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="doftljuset, post: 287022, member: 6811"] Hej! Hoppas ni alla har haft en God Jul! Vet inte om detta är rätt forum men har läst en hel del här och vill nu dela med mig av min situation i hopp om att kanske hitta någon som vart i liknande sits eller har tips etc.. Jag är idag mellan 26-32 år gammal och har skulder hos kronofogden på ca 800Tkr, dessa skulder har fastställts under 2021 då jag släppte allt i slutet av 2020. Utöver dessa skulder har även min familj tagit ut ett lån på 350Tkr som jag betalar av varje månad, detta för att de försökt att hjälpa mig under åren att samla små smslån osv. För att förstå hur allt började och hur jag hamnade här kan vi gå tillbaka till när jag blev 18 år, jag fastnade rätt snabbt i ett grovt spelmissbruk som varade enda till 2018 då spelpaus.nu kom och jag äntligen kunde spärra mig. Jag hade redan vid 21 år ålder olika sms lån och blancolån på ca 3-400Tkr som jag under åren betalt allt ifrån 10-20Tkr i månaden för att inte hamna hos kronofogden. Jag har sedan studenten aldrig haft en lön under 30,000 efter skatt, har aldrig haft fastlön utan jag jobbar inom ett yrke där jag får pengar baserat på min prestation. Jag drev under ca 5 år eget bolag främst som konsult där jag hyrde ut min expertis till andra bolag. Under 2019 när ekonomin började stabilisera sig valde jag att satsa på min egna affärsidé vilket gjorde att jag tog ut lån på företaget med personlig borgen, detta var på ca 350Tkr, allt såg ljust ut och jag investerade pengarna i mitt företag och det började gå riktigt bra med omsättning på ca 150-200Tkr med hög vinst marginal och väldigt få utgifter då de lånade pengarna finansierade det jag behövde. Men efter några månader kom smällen, Covid-19, detta minskade min omsättning med ca 75% och jag kämpade i månader med att hålla allt flytande, både mina privata skulder och företagets, men tillslut kom det till en punkt där det helt enkelt inte gick att bedriva just den verksamheten och jag ansökte om KK. Det var i samma veva jag lät mina privata skulder gå till kronofogden då inget gick ihop under denna tidpunkt. Utmätning påbörjades (Dock väldigt litet belopp då jag under den perioden inte hade någon direkt inkomst av tjänst. Men har under de senaste månaderna arbetat tillfälligt som anställd just för att kunna betala familjen och överleva. Nu till mitt problem, jag tjänar tillräckligt bra för att kronofogden skulle kunna utmäta 20.000 per månad och leva på existensminimum men då kan jag inte betala de lånet min familj har på sig för då kommer de att förfalla och då hamnar de hos kronofogden, jag vill givetvis göra rätt för mig och betala av skulderna trots att jag vet om att minst 50% hade gått till räntor och skit men då jag inte skulle ha pengar över att betala familjen ser jag inte detta som något alternativ, oavsett ifall det betyder att skulderna ökar (Vilket jag är fullt medveten om). Jag kommer med all säkerhet att utredas inom kort igen vilket gör att jag kommer att behöva säga upp mig från mitt jobb. Jag jobbar inom ett område som inte kräver att jag är anställd, och jag är med min expertis extremt eftertraktat inom mitt område vilket gör det lätt för mig att få nya uppdrag. Min plan är alltså nu att bygga upp ett sätt för mig att kunna fortsätta betala min familj för de skulder de har tagit åt mig samtidigt som jag bygga upp ett större kapital under en period där jag i framtiden helt enkelt kan slutbetala hela skulden eller förhandla med fodringsägarna för att bli kvitt helt och hållet. Det handlar inte om att jag försöker "lura" KFM utan det handlar om att jag inte ser några alternativ då jag absolut inte vill sätta min familj hos KFM. Finns det någon som vart i liknande sits? Är jag helt galen, missar jag något? Vad hade ni själva gjort? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Extremt komplicerad ekonomisk situation
Topp