Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Ett steg mot ett skuldregister - Nytt förslag
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 371582" data-attributes="member: 947"><p>Nu verkar det som att du inte har läst vad utredaren säger och då blir det aningen meningslöst att fortsätta dialogen men jag kan citera lite utav det intressanta.</p><p></p><p>13 Ytterligare åtgärder för de redan skuldsatta</p><p></p><p></p><p>Bland annat. Hade det varit så enkelt som "det går att ansöka om skuldsanering" så hade inte politikerna gett i uppdrag till utredarna att lägga ner den här tiden på det. Det är politiken och lagstiftningen som utformar hur skuldsanering ska fungera. Under 2022 ansökte uppskattningsvis 25.000 personer om skuldsanering - jag vet inte hur många som beviljades men jag tror att vi antingen under 2023 eller under 2024 kommer börja snudda på 50.000 personer. & Det är här jag menar att jag är helt säker att staten kommer antingen underlätta för folk att få Skuldsanering eller så kommer man få släppa dessa ner för vattnet.</p><p></p><p>Jag får intrycket utav att staten anser att skattepengarna man går miste om väger tyngre än enskilda inkasso och banker men vi får se, jag är helt övertygad om att vi kommer att se 3 olika saker i närtid.</p><p></p><p>1: Till hösten kommer amorteringskravet återigen bli verklighet för att inte folk ska börja massälja sina bostäder.</p><p>2: Man kommer underlätta skuldsaneringen ännu mer för att folk som varit där länge ska få en chans (utan att för den sakens skull tillåta brottsdömda t.e.x.)</p><p>3: Jag tror också att man kommer göra allt för att minska överbelåningen och lånehajarna, detta ser vi redan sker i och med nationellt skuldregister och utredningen ovan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 371582, member: 947"] Nu verkar det som att du inte har läst vad utredaren säger och då blir det aningen meningslöst att fortsätta dialogen men jag kan citera lite utav det intressanta. 13 Ytterligare åtgärder för de redan skuldsatta Bland annat. Hade det varit så enkelt som "det går att ansöka om skuldsanering" så hade inte politikerna gett i uppdrag till utredarna att lägga ner den här tiden på det. Det är politiken och lagstiftningen som utformar hur skuldsanering ska fungera. Under 2022 ansökte uppskattningsvis 25.000 personer om skuldsanering - jag vet inte hur många som beviljades men jag tror att vi antingen under 2023 eller under 2024 kommer börja snudda på 50.000 personer. & Det är här jag menar att jag är helt säker att staten kommer antingen underlätta för folk att få Skuldsanering eller så kommer man få släppa dessa ner för vattnet. Jag får intrycket utav att staten anser att skattepengarna man går miste om väger tyngre än enskilda inkasso och banker men vi får se, jag är helt övertygad om att vi kommer att se 3 olika saker i närtid. 1: Till hösten kommer amorteringskravet återigen bli verklighet för att inte folk ska börja massälja sina bostäder. 2: Man kommer underlätta skuldsaneringen ännu mer för att folk som varit där länge ska få en chans (utan att för den sakens skull tillåta brottsdömda t.e.x.) 3: Jag tror också att man kommer göra allt för att minska överbelåningen och lånehajarna, detta ser vi redan sker i och med nationellt skuldregister och utredningen ovan. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Ett steg mot ett skuldregister - Nytt förslag
Topp