Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ett helvete på G efter 12 års spelberoende
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Laika" data-source="post: 67192" data-attributes="member: 3672"><p>Ok, nu går det inte längre. Har suttit i flera dagar och grubblat kring hur jag ska lösa allt. </p><p>Nu börjar inkasso och kronofogden närma sig på riktigt. Har förlängt lån men i slutet av den här månaden går det inte längre då jag bestämt mig för att inte ta ett enda sms-lån till. Har lagt fokus på att maila spelbolagen om block då jag aldrig har tagit ett sms-lån för annat än spel, men ska nu påbörja block på sms-lån också för att känna mig helt fri.</p><p></p><p>Är uppe i ca 670 000:- i skulder med alla räntor, alla krediter, alla sms-lån, alla blanco. Jag vet att många här föreslår att man ska släppa allt till inkasso sen fogden. Om jag inte får hjälp med samlingslån är det så det kommer bli...Men känner att ovissheten över att inte ha koll på om alla kreditbolag lämnar in till fogden, eller om man lyckas få skuldsanering inom en hyfsad kort framtid (leva på löneutmätning i 10 år) är värre än känslan av att ha ett enormt skuldberg men att veta att jag tex 1 gång/år får skatteåterbäring som jag kan göra vad jag vill med, kunna jobba extra och slippa kontakta fogden om det blir för stor skillnad i inkomst, slippa utsätta min sambo för alla trakasserier av inkasso etc.</p><p></p><p>Jag kommer behöva berätta för min sambo nu i nästa vecka eftersom jag inte har betalat min del av hyran till henne ännu. Orkar inte leta fler lån nu och leva det här livet. Hon kommer troligtvis bli väldigt ledsen och känna sig lurad. Vet verkligen inte hur det här kommer gå. Var så nära att berätta allt igår men det sitter så djupt inne. Jag själv har ju bearbetat det här en lång tid och mår ändå dåligt över vad jag har gjort och kan många gånger inte fatta hur det kunde gå så snabbt, men hon har troligtvis ingen aning (har dolt allt väldigt bra med humör, lån för att täcka de andra lånutgifterna etc.). Hur gör man egentligen? Känns helt overkligt att gå igenom detta. Tänker att om jag berättar kommer allt fram och jag kommer kunna påbörja mitt nya liv. Samtidigt så kommer jag känna mig så värdelös och misslyckad då jag genom livet har lagt mycket energi på att framstå som någon som är ekonomiskt smart och har tagit tag i de problem som jag har haft. Egentligen är det precis tvärt om. </p><p></p><p>Vi har fått en underbar dotter som nu är 7 veckor gammal. Livet hade lekt om jag inte hade varit spelberoende. Nu låtsas jag att livet leker men det riktiga livet känns som i spillror. Dr Jekyll och mr Hyde. Hon kommer verkligen inte fatta någonting när jag avslöjar detta. Kommer nog känna sig ordentligt lurad och tänka tillbaka på alla stunder vi har haft och se det med andra ögon.</p><p></p><p>Själv försöker jag tänka att jag inte är någon ond människa som mördat eller liknande, utan att det handlar om att jag har spelat bort en massa av påhittet pengar och nu behöver börja ta tag i det. Men de tankarna är ju mycket för att jag ska klara av vardagen.</p><p>Känner mig både helt förtvivlad och känslokall inför allt på en och samma gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Laika, post: 67192, member: 3672"] Ok, nu går det inte längre. Har suttit i flera dagar och grubblat kring hur jag ska lösa allt. Nu börjar inkasso och kronofogden närma sig på riktigt. Har förlängt lån men i slutet av den här månaden går det inte längre då jag bestämt mig för att inte ta ett enda sms-lån till. Har lagt fokus på att maila spelbolagen om block då jag aldrig har tagit ett sms-lån för annat än spel, men ska nu påbörja block på sms-lån också för att känna mig helt fri. Är uppe i ca 670 000:- i skulder med alla räntor, alla krediter, alla sms-lån, alla blanco. Jag vet att många här föreslår att man ska släppa allt till inkasso sen fogden. Om jag inte får hjälp med samlingslån är det så det kommer bli...Men känner att ovissheten över att inte ha koll på om alla kreditbolag lämnar in till fogden, eller om man lyckas få skuldsanering inom en hyfsad kort framtid (leva på löneutmätning i 10 år) är värre än känslan av att ha ett enormt skuldberg men att veta att jag tex 1 gång/år får skatteåterbäring som jag kan göra vad jag vill med, kunna jobba extra och slippa kontakta fogden om det blir för stor skillnad i inkomst, slippa utsätta min sambo för alla trakasserier av inkasso etc. Jag kommer behöva berätta för min sambo nu i nästa vecka eftersom jag inte har betalat min del av hyran till henne ännu. Orkar inte leta fler lån nu och leva det här livet. Hon kommer troligtvis bli väldigt ledsen och känna sig lurad. Vet verkligen inte hur det här kommer gå. Var så nära att berätta allt igår men det sitter så djupt inne. Jag själv har ju bearbetat det här en lång tid och mår ändå dåligt över vad jag har gjort och kan många gånger inte fatta hur det kunde gå så snabbt, men hon har troligtvis ingen aning (har dolt allt väldigt bra med humör, lån för att täcka de andra lånutgifterna etc.). Hur gör man egentligen? Känns helt overkligt att gå igenom detta. Tänker att om jag berättar kommer allt fram och jag kommer kunna påbörja mitt nya liv. Samtidigt så kommer jag känna mig så värdelös och misslyckad då jag genom livet har lagt mycket energi på att framstå som någon som är ekonomiskt smart och har tagit tag i de problem som jag har haft. Egentligen är det precis tvärt om. Vi har fått en underbar dotter som nu är 7 veckor gammal. Livet hade lekt om jag inte hade varit spelberoende. Nu låtsas jag att livet leker men det riktiga livet känns som i spillror. Dr Jekyll och mr Hyde. Hon kommer verkligen inte fatta någonting när jag avslöjar detta. Kommer nog känna sig ordentligt lurad och tänka tillbaka på alla stunder vi har haft och se det med andra ögon. Själv försöker jag tänka att jag inte är någon ond människa som mördat eller liknande, utan att det handlar om att jag har spelat bort en massa av påhittet pengar och nu behöver börja ta tag i det. Men de tankarna är ju mycket för att jag ska klara av vardagen. Känner mig både helt förtvivlad och känslokall inför allt på en och samma gång. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ett helvete på G efter 12 års spelberoende
Topp