Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av säkerhetsklassning och skuldsanering?

Vad är era erfarenheter av att ha skuldsanering och genomgå säkerhetsklassning? Jag arbetar i IT-branschen och har tänkt att söka mig åt säkerhetshållet, med det följer ofta någon form av registerkontroll och säkerhetsklassning. Är det blankt nej med skuldsanering?

Vad är era erfarenheter av att ha skuldsanering och genomgå säkerhetsklassning? Jag arbetar i IT-branschen och har tänkt att söka mig åt säkerhetshållet, med det följer ofta någon form av registerkontroll och säkerhetsklassning. Är det blankt nej med skuldsanering?
Skulle säga att det beror på nivå på klassningen.
Behöver inte vara ett nej.

Det väcker ju naturligt många frågor, så du måste ha en riktigt bra förklaring samt hålla dig 100 procent till sanningen. IT-säkerhet innebär ju vanligen en rätt hög klassning, så jag tror det är ett rätt stort hinder tyvärr.

Brukar inte vara några problem så länge man är ärlig med det, dessutom om det gäller säkklass 3 som är det vanligaste, så begärs bara utdrag ur belastning och misstankeregistret.
Utöver det brukar det vara personligt samtal med ex enhetschef ca en gång per år, då kan lite frågor ang privatekonomin komma upp, men ingen uppföljning på det du då säger.

Brukar inte vara några problem så länge man är ärlig med det, dessutom om det gäller säkklass 3 som är det vanligaste, så begärs bara utdrag ur belastning och misstankeregistret.
Utöver det brukar det vara personligt samtal med ex enhetschef ca en gång per år, då kan lite frågor ang privatekonomin komma upp, men ingen uppföljning på det du då säger.
Rätt ofta klass 2 om det handlar om IT och myndigheter också.
Då blir det lite "personligare" men jag vet inte om skuldsanering är ett bekymmer.

Rätt ofta klass 2 om det handlar om IT och myndigheter också.
Då blir det lite "personligare" men jag vet inte om skuldsanering är ett bekymmer.
Är det säkklass 2 blir det knivigare, då det görs en mer omfattande utredning runt ekonomin, men mycket beror också på hur
öppen och ärlig man själv är runt detta på intervjun då bedömningen i slutändan görs av arbetsgivaren.

Är det säkklass 2 blir det knivigare, då det görs en mer omfattande utredning runt ekonomin, men mycket beror också på hur
öppen och ärlig man själv är runt detta på intervjun då bedömningen i slutändan görs av arbetsgivaren.

Tror SÄPO har veto på klass 1 och 2 (inte helt säker dock).
Men en skuldsanering är nog lättare att få klassning än med skulder och andra anmärkningar.

Visar du att du tagit ansvar, har ekonomin i förhållandevis gott skick, inte tagit nya lån osv så tror jag inte det är någon fara. Ärlighet är det viktigaste. Heter du Russki Smusselski så kanske det är lite värre gränsdragningar, men har du fått skuldsanering så har du ju iallafall för Kronoforgden bevisat att du försökt få rätsida på din ekonomi.

Det verkar inte vara skuldsaneringen i sig som är problemet, utan att maken i detta fallet levt (lever?) under hot?

Vet dock inte hur historien slutar, men här har vi ju ett fall där påtryckningar pga ekonomin kan ske och då ska ju säk klassning inte beviljas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp