Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Klarna sparkonto och tips om fonder och aktier

Hej,
Jag undrar ifall någon har eller har erfarenhet av klarna sparkonto?
Bra eller en dålig idé att starta ett sparkonto där ?

skulle även vilja ha tips eller lite vägledning kring fonder, vad rekommenderas, någon med fonder och aktier via avansa?

Tack på förhand!

Avanza och Nordnet är ju väldigt populära för att handla med aktier och fonder. Själv kör jag Avanza. Satsar ju mest på att betala ner lån, men försöker också spara ihop en buffert eller vad man ska säga (egentligen ska ju ett rent buffertsparande ligga helt säkert och lättillgängligt på ett sparkonto).

Som rent buffertkonto borde ju Klarna fungera. Jag antar att de har en konkurrentkraftig ränta? Annars har ju alla ställen sparkonton. Jag hade 10 K i ett sparkonto på Avanza tidigare. Men när sparräntorna sjönk flyttade jag in dem på mitt (ISK, det är förresten någon du bör skaffa) och köpte tråkiga räntefonder istället. De blir förhoppningsvis lite högre avkastning i alla fall :).

Många (flera även här har jag sett) verkar uppskatta så kallade fond-robotar. Lysa och Opti är nog de två mest populära så kolla gärna upp dem. Jag använder mig själv av Avanzas "Avanza Auto" som finns i olika risknivåer. Min ligger på högsta risk (Avanza Auto 6) som kanske egentligen inte är att rekommendera egentligen. I princip handlar alla dessa alternativen om att placera i breda globala indexfonder utan att själv behöva vara så insatt eller engagerad. Och beroende på riskvilja, ålder osv kan man anpassa dem lite utifrån ens önskemål. För en person som vill känna lite mer trygghet i sitt sparande ser fondroboten till att placera en högre andel i räntepapper istället för aktier osv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp